Försöker att inte få panik...

Dagen har börjat och jag ska ut på en Vibblerunda.
Det var ett tag sedan nu, 1 vecka, 1½, 2?
Ja, det är så längesedan att jag inte ens kommer ihåg.
Fast jag tänker så här om den sportfriatiden som gått...
Jag springer runt så mycket ändå, så det gör inget.
Jag ska försöka få in lite rutin igen nu, men ärligt talat har jag tappat stinget när det varit så mycket snö, kallt och halt!
Jag vet att sportstinget kommer tillbaka snart

Jag försöker även att inte få så mycket panik.
Det gäller min rosacea.
Jo, så länge man inte har stora BULOR i fejset är det ju HELT OKEJ att ha en hudsjukdom.
Men när dom signalröda utslagen som aldrig fösvinner kommer...
Då är det INTE LIKA OK!



Just nu har jag två i pannan, en under näsan, fyra på näsan och en vid tinningen.
Inte för att jag räknar eller så...
( Eller hur...)
Men jag försöker bita ihop och VET att jag matfuskat så det står härliga till.
Det är bara så jobbigt att leva som en asketisk matmunk!
Jag får stå mitt kast och skärpa mig idag, se om det lägger sig om några dagar.
Annars...
Blir det läkaren.
Inte vad jag har lust med direkt.
Så nu...
Frukt, grönsaker och bara rena råvaror.
Jag SPYR!!!!



Jag blir aldrig så trött på asketiskt matmunk-liv som när det inte går att fuska längre.
Och kletar in mig i täckstift så det står härliga till!

Sonen och sambon har stuckit till Slite på fotbollsturnering.
Jag ska bege mig ut nu, sen träffa lilla Sunshine med mor.
Jag avslutar första dagens blogg med en pussbild på mig och lilla fnuffisen från igår...



Se vad han njuter




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0