Hemma!

Nu är jag hemma.

Nu ska jag vara ledig i 7 dagar, en mycket välförtjänt vila.
Idag ska blir det inte många knop, jag måste ta det lugnt och kurera mig.
Febern kvar, halsen som en svulllen stock, jag kunde knappt svälja ner min morgonscones här.
Men jag tog mig igenom dagen igår och höll bra arbetstempo.
Fast inte är det kul att gå och jobba när man är dålig.
Tyvärr är min arbetsmoral högre än den borde vara.
Min arbetskamrat som jag bytte av igår sa:
"...men varför stannar du inte hemma?"
Jag ville inte sätta dig i skiten, svarade jag, så länge man inte ligger däckad i sängen, då går man!

Kan hänga ihop med min OTROLIGT LÅNGA sjukskrivning av nacken också.
Vad är lite feber och halsont, om jag jämnför med att vara helt invalid och inte kunna röra sig eller göra ett skit?
En fis i rymden!
Nu är lite feber och halsont ingenting, trust me.

Men nu ska jag ta det lugnt några dagar så går det väl över.
Synd, jag hade planerat långpromenader, träffa vänner och nyss ringde min bästis...
Hon och lilla Sunshine var i Tallunden och undrade om inte jag kunde komma ut och busa!
Amen, nej...
Såklart att jag ville, men fick förklara läget, att jag nyss kommit hem och att jag är risig
Fasen, jag sitter här och grämer mig över detta nu, jag har ju inte sett dom på EVIGHETER känns det som.
Min bästis har nämligen haft kräksjukan och då fick vi ha ett litet uppehåll här, så man inte blir smittad.
Så jag längtar.
Typiskt.
Nu ska jag ta en dusch, återkommer snart.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0