Magsår av min bok...

Halvlek i arbetsdagen och jag microbloggar...

Vi såg ett program på tv nyss om thailändskor som flyttat till Danmark.
Och som tog dit sina släktingar för att dom skulle gifta sig med danska män.
Det var ömsom hjärtknipande och ledsamt och ömsom glatt.
En konstig och obehaglig känsla, fast även varm.
Tänk vad BERÖRD man kan bli av ett tv-program.

Igår när jag la mig och läste i min deckare höll jag på att få magsår!
Fy fasen vad den är spännande.
Jag hade kunnat läsa HELA NATTEN!
Killen som är infiltratör i boken, sitter i fängelse och har blivit "bränd"/skvallrad på, av sina egna.
Dvs polisen.
Och alla i hela fängelset vet nu om att han inte är en av dem.
Jag låg i sängen och vred mig av "hans" ångest.
Gode gud så obehagligt det var!
Och som om inte det vore nog...
Nu när han vill att polisen ska komma och plocka ut honom...
Låtsas dom inte om att dom vet vem han är.
Jag var tvungen att tvinga mig själv att lägga ifrån mig boken, annars hade jag inte kommit upp idag.
Jag drömde att jag var jagad inatt.
Inte så konstigt.

Har precis börjat på en restgarnssjal, nu när dagen lugnat ner sig.
Jag hade tunt mohairgarn restgarnslådan i två fina färger som jag kombinerar, det blir randigt, turkos och åskblått.
Kan bli fint till jeans som inomhus-snood!
Ett litet projekt att ha på jobbet när det inte finns så mycket att göra!
Nu...
Färdigbloggat!
Vi ses imorgon.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0