Nyårsafton & nyårsdag!

Idag går man på halvfart.
Kom isäng 03.00.
Så trött att jag nästan var död!
Men OJ så kul det var igår!!!!
Jag trodde ju inte att jag skulle palla mer än till 22 max 23...
Men det var så kul så kvällen bara gick!
Vi fick lära känna nya, roliga människor, fick GOD MAT och många goda skratt!



Och naturligtvis hade jag med min THE GAME!
Det går verkligen hem i alla läger.
Det roliga är att folk som aldrig spelat det, jämt är allmänt skeptiska när man drar spelet och spelets regler.
Men när man väl kommit igång, då är det SUCCÈ varenda gång!
Så även igår.



HÄR, liggandes på bordet, skulle man ju kunna tro att en av festdeltagarna har dukat under för festliga drycker...



Men ICKE!
Vissa speldeltagare var så tävlingsinsrikatde att motståndarlaget skulle minsann inte få ETT ENDA SANDKORN extra i betänketid.
No way, det skreks STOOOOOP så fort sista sandkornet trillat ner!
Och eftersom spelaren har lite taskig syn, valde hon att LIGGA på bordet och ha SUPERKOLL!
Ja, man skulle kunna säga att min kära lagkamrat var väldigt nitiskt och nogrann.
Det är VINST eller inget som gäller.
Hon är misstänkt lik min käre sambo



Och appropå min sambo...
Igår firande vi 6-årig förlovningsdag!
Jag hade HELT glömt bort det faktiskt, vi förlovade oss 00.19 på nyårsaftonsmorgonen 2004.
Men jag kom på det precis innan vi skulle gå på fest, tur för mig
Fast det hade varit lite KÖRIGT kvällen innan och sen iväg på jobb på nyårsaftonsmorgonen så...
Det bara försvann i min lilla hjärna.
Vid 12-slaget sen när jag ville pussa både min store och lille kille, då var dom ute i snöstormen och tittade på raketer.
Jag stod kvar inne och fick kramas med andra istället.



Jag och "min bordsdam"!
Hon ser ut som en liten sparv brevid jätten Madde!

Ja, vid 02.00 ca sa jag till sambon att NU måste jag hem och få sova.
Då kände jag att orken sinade rejäjt.
Han mimade bara 5 minuter till.
Efter 10 minuter då orkade jag bara inte mer.
Sonen vart HELSUR, ville inte lämna den roliga festen och tyckte att "jag kunde väl åka hem själv!
Han och Denny ville ju stanna!"
Vi drog en stund efter det och jag stöp isäng, som sagt vid 03-tiden.

Väcktes vid 8-tiden av en gråtande son!
Han hade så ont i halsen och kunde inte svälja, det sved som eld.
Jag stapplade upp och gav honom alvedon, strepsil och bäddade ner honom igen.
Stapplade in i sängen och somnade om!!!
Så ovanligt för att vara jag.
Vaknade 11.22.
Utvilad, OTROLIGT!
Sonen har piggnat på sig, har halvont och tillbringar dagen i sängen.

Sen har dagen bara varit lugn.
Jag har pysslat, och lagat mat.
Nu ska jag PYSSLA med hantverk.
Mitt nyårslöfte var att se till att få ihop en kollektion VIRKADE KLÄDER!
Det ska jag spåna lite på nu, vad jag ska sätta tänderna i!
Återkommer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0