Skona, hur tänkte ni HÄR...?

Som HUSMOR i ett hushåll har jag den senaste tiden ställt mig frågan:
Skona, hur tänkte ni HÄR...?

Jag brukar köpa Skonadisktrasor.
Och jag gillar när mina skonadisktrasor har starka färger.



Disktrasor med lite starkare färger ser inte ÄCKLIGA ut så snabbt liksom.
Då är jag ändå väldigt noga med att byta ofta, så den inte luktar illa eller är FÖR fläckig.
Men ni vet, man spiller ut lite kaffe på bänken, torkar av bänken med disktrasan och även om man sköljt av trasan NOGA...
Så blir det en lite brunaktig fläck kvar på trasan.

För ett tag sedan ändrade så Skona sin FÄRG på disktrasorna!
Det härliga blå, cerisa, gula osv blev utbytt mot:
Dassiga färger.
Ljust beige, dassig rosa, dassig gul...
Vilket gör att disktrasan SER använd ut, fastän man precis tagit fram den ur förpackiningen.
Vilket ÄVEN GÖR att torkar man sen bort den där kaffefläcken...
Då ser den ut som om man använt den i FLERA ÅR!!!
Kolla här...



Den här disktrasan är tre dagar gammal.
Den är använd till några avtorkningar på köksbänken och den torkade av spisen efter att sambon skurat den med Svinto.
Då var inte SPISEN så skitig att den blev svart av smuts, utan det är ju Svinton som "svärtar" lite.
Ja, då ser ju den här disktrasan inte så KÄCK ut.
Jag vill ju desstom ha "en speciell tjocklek" på disktrasan också. så dom på ÖB som är supertjocka och inte går att klämma ut vattnet på, dom går bort.
Dom där supertunna disktrasorna gillar jag inte heller.
Superirriterande när dom bara haft dom där Skonatrasorna i min Ica-affär, i dassiga färger.

MEN...
Tur som, så när jag och mamma var på Rusta för några dagar sedan så hittade jag...



Finfina, lagom tjocka WETTEXTRASOR, härliga färger i STORPACK.
Jag slängde den 3 dagar gamla disktrasan idag, för jag står bara inte UT att se den där dassiga pissbeiga färgen med svinto-och-kaffefläck på.

SKONA, byt färg på era trasor, den som velat förnya er produktion måste vara FÄRGBLIND.
Eller så är det kanske att färgerna i disktrasorna inte är bra för hälsan och naturen...
Men då sumpar jag hellre hälsa och natur för att få FÄRGGLADA disktrasor som inte ser ut som om dom varit använda i flera ÅR.
Förlåt...

Klart slut från Husmodersrutan!


Kommentarer
Postat av: elisabet

Du som är så duktig på att sticka varför stickar du inte egna disktrasor?

Miljövänligt och bara att slänga i tvättmaskin.

Jag har inte köpt disktrasor på 2,5 år.

2011-01-14 @ 15:42:18
URL: http://www.boxtown.nu
Postat av: Bloggaren Herself

Hm, ja, men blir dom inte väldigt läbbiga snabbt dom oxå...

Surare för att det tar längre tid att torka dem mellan varven?

Kanske man skulle testa EN trasa iaf och se?

Jag funderar på det rådet ett tag :D

2011-01-14 @ 19:21:03
URL: http://stickqvick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0