Tandkräm!

Igår när jag skulle borsta tänderna och gå och lägga mig, insåg jag en sak...
Jag hade glömt att borsta tänderna på morgonen!

Ja, när jag frukostat, bloggat, pysslat lite och sen gett mig av på promenad så kom jag ju hem här och duschade.
Tänkte att jag tar en macka FÖRST, innan jag borstar tänderna...
Men sen glömde jag ju HELT BORT att borsta tänderna.
Och när jag kom på det på kvällen/natten....
ÅH FY vad OFRÄSHT!!!!!!



Jaha, du har man delat ut en massa OSANDE pussar till höger och vänster under dagen.
Men ingen sa ju något, så...
Det kanske inte var SÅ illa.
Fast det måste det ändå ha varit.
Isch.

Och tandkräm är ju inte bara bra för andedräkt och tänder.
Nä, tandkräm är faktiskt bra mot rosaceabölder också!
Man skulle kunna säga att tandkräm är ett multifunktionellt universalmedel.
Jag satte på tandkräm på dom värsta bölderna igår, dom som var värkande stora.
Idag...
Dom har blivit mindre och mindre ömma.
Tandkräm torkar ut, det gillar finnar och bölder.
Inte huden på en 40-åring, men vad gör man?
Så jag kunde konstatera att en dag med asketisk munkmat och lite tandkräm så verkar det som ett uttbrott i ansiktet har stannat av.
Jag hoppas det iallafall.
Det ser bättre ut idag.

Annars så deklarerade min son här på morgonkvisten att han LÄSER MIN BLOGG när han är hos pappa!
Jahaja, vad bra.
Eller nej, inte direkt.
Det kan jag väl tycka är lite OLÄMPLIGT!
För nu kände jag mig lite hämmad.
Eller ÄNNU MER hämmad än jag känner mig redan nu.
Han har inte gett någon reflektion på saker jag skrivit om honom...
Men ville typ ändå nämna att han läser bloggen.
Hm.
Ja, ja, jag säger som jag säger till sambon och andra berörda att dom får väl säga IFRÅN om dom tycker att jag lämnar ut för mycket.
Så får vi väl se om jag tar åt mig av kritiken eller inte
Och grejen är ju den, får jag INTE skriva vad jag vill inom vissa gränser...
Då kan jag ju lägga ner skrivandet här!
Bra att han sa det iallafall för då kan jag tänka mig för lite extra när han är vid pappa, och spara på krutet.
Och elda på lite EXTRA när han här här
Ja, nu ska jag fixa till mig och väcka sambon.
Städ och bibloteksdags för famlijen Österholm-Malmborg så här på en solig söndagsmorgon.
Och idag ska jag komma ihåg och borsta gaddarna så pussarna luktar lite extra MINTIGT!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0