Desperata romantiker!

Jaha, då var jag hemma igen!
Och som jag har längtat att få SKRIVA, det är inte klokt.
Jag till och med skippar GT-läsningen för att få kasta mig på bloggen och avhandla en massa DRAVEL!
Kaffe, frulle och blogg, göttare än SÅ kan det väl inte bli...?

Inatt har det varit lugnt i lägenheten ovanför, så vi kunde sova som små stockar!
Och nu är dom faktiskt anmälda också, vi hade "Party-råd" igår, och nästa gång det blir party...
Då ringer vi bara STÖRNINGSJOUREN.
Så slipper man stå där, arg som ett BI och sen bara bli IGNORERAD.
Förhoppningsvis hjälper det med lite SECURITAS-besök.
Hårt mor hårt från och med NU.

Följdaktligen kommer jag hem i någelunda skick idag alltså.
Dagens aktivitet kommer bli "Julavlägsnande", alla julprylar ska upp på vinden.
Mamma ska hjälpa mig, sambon jobbar ju, sonen är i skolan och själv...
Fixar jag det inte.
Men jag packar och mamma bär upp.
Nu ska det bort, jag är AS-LESS på att se jul.
Jag vill se VÅR!

För övrigt så var det ju på nyheterna att snödroppar har börjat blomma på Södertorg.
Gud så skönt, snart är det en VÅRVIND nära oss.
Jag pratade med min norgekusin häromdagen och vi pratade om PÅSKEN.
Jag började kolla hur jag skulle vara ledig då...
Det visade sig att jag hade LÅNGLEDIGT och bara jobbade 1 pass på 1½ vecka!
GUD SÅ HÄRLIGT, och roligt när dom kommer ner.
Och min kusin sa:
"Åh, då måste vi hitta på en massa roliga saker!"
Och jag såg framför mig härliga UTFLYKTER I VÅRSOLEN.
Grilla korv, glittrande hav, varm choklad...
Fan, snart är vi där!
Jag känner mig så vårpeppad.

Inatt drömde jag dessutom att jag höll på och stökade runt i min målar/foto/skaparverkstad.
Jag vaknade med en LÄNGTA-KÄNSLA.
Och min investering till skaparverkstaden iår blir:
En skön fåtölj.
Jag ska se om jag inte kan hitta en skön fåtölj på någon loppis, den kan var FUL, men så slänger jag något gammalt överkast på.
Bara jag kan sitta skönt när jag skapar.
Längtar, längtar, längtar.

Igår...
Så hamnade jag och Chifen i en serie som vi fastnade rejält i.
Chifen hade på tv´n och vi satt och slöglodde.
Så började det ett program som handlade om en grupp konstnärer och poeter som hade bildat ett konstbrödraskap någon gång på 17-18-talet.
Det var ett kaos av galet leverne med damer, festande, skapande och kärlek.
Serien hette "Desperate romantics".
SKITBRA.
Jag har läst om den i tidningen och att recensenter tyck mycket bra om den, och jag har tänkt:
Fan, man kan inte se allt.
DUMT tänkt.
Vi såg nästsista avsnittet på eftermiddagen och såg att SISTA avsnittet gick på kvällen.
Vi såg det också.
Synd att man missat hela serien faktiskt, den var riktigt sevärd.

Nu...
Ska jag städa bort lite jul.
Dammsuga.
Återkommer.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0