Intresseklubben antecknar!

Förväntar mig nästan ett argt mail från Skona snart...
Det brukar ju bli så när jag dissar något eller någon offentligt
Nu ska jag HYLLA något offentligt också.
Jag gjorde ju den där "inomhus snooden" till mig själv häromdagen.



Igår hade jag den på mig utomhus också.
Dvs jag hade den som vilken halsduk/snood som helst
Den var grymt skön, och jag är SÅ nöjd med garnet!
Det var ju en chansning, och det brukar faktiskt märkas rätt fort om garnet inte är okej.
Som jag skrev sist så delar sig dåliga garn, dom blir luddiga fort...
Detta garnet delade sig inte, det luddar inte, det är lite tjockare än "vanlig" akrylgarnsstandard.
Vilket gör att spänsten bättre, inte säckar ihop så fort.
Att det luddar sig och blir "simmigt" (som jag kallar det) snabbt märker man när man redan när man stickar och virkar i det.
Det ser använt ut redan innan man är klar.

FÖRUT var mitt favoritakrylgarn "Plus", numera "Bravo", det var prisvärt, snygga färger, tjockt, delade sig ej och lång livslängd på halsdukar och sjalar.
Nu när det har bytt namn till Bravo är det tynnre garn och fulare fäger.
Jag är inte nöjd alls.
Så hittade jag nu det här "Falkgarn" på Coop, alla bra kriterier förutom att det inte finns så många snygga färger!
Väldigt synd, men bra om man ska göra något i en färg som nu råkar "vara snygg".
Jag är himla, himla nöjd med min iallafall.
Intresseklubben antecknar.

Den andra jag vill hylla är Gustav Skarsgård.
Satt och såg "Bibliotekstjuven"på Svt Play förut, skitbra och man kan bara konstatera (ännu en gång)att den där "klanen Skarsgård" är väldigt begåvade allihopen.
Gustav Skarsgård spelar huvudrollen och han gör det brilljant, mörk och stressad.
Jag satt själv och kände mig lika stressad av hans förehavanden, som han spelade.
Då når man ju fram med sitt skådespeleri liksom.
Se den på Svt play om ni missat första avsnittet, jag tror det blir spännande och storyn bygger tydligen på en sann historia också.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0