Tulpanens dag!

Idag är jag feberfri.
Tack för det!

Allt det andra hänger kvar, men huvudsaken att febern är borta.
Jag kände ju på mig att toppen av detta på något sätt var igår, för på eftermiddagen var jag ju riktigt risig...
Men på kvällen när jag snickesnackade med min bästis, sa jag faktiskt att jag kände mig bättre.
Och uppenbarligen flög febern sin kos!
Må den aldrig återvända.
Men...
Det tar nog bara några veckor så har jag väl åkt på nästa förkylning.
Tycker att mönstret har sett ut så under hösten.
Är det inte en liten gullig tjej som snorar och nyser, så är det ens eget barn...
Och BÅDA måste man ju pussa ihjäl
Så då får man ju skylla sig själv.

Idag...
Är det TULPANENS DAG.



... hörde jag på Tv4 Morgon!
Så här, en TULIPAN (som min mormor alltid sa...) från mig till er!
Fast lite fel tid på året kanske, tycker jag.
Ska inte "Tulpanens dag" vara när det är lite varmare och tulpanerna faktiskt börjar blomma?
Tydligen inte, men det kanske är för att det ska pigga upp lite i vinterslasket...?

Nu ska jag sätta mig och kolla på lite mönster.
Virkmönster!
Jag känner mig lite sugen på något nytt, känner mig lite understimulerad och funderar på det där med en TRÖJA igen.
Kanske ett nytt försök med restgarnerna, eller så gör jag en ny sjal i ett mönster som jag är sugen på.
Eller så blir det något annat.
Jag är sugen på något NYTT iallafall och det är dags att reka.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0