Ingen kräksjuka ännu!

Sonen har INTE börjat kräkas, men magen "känns konstig" som han uttrycker det.
Han har med andra ord inte kräksjukan ännu iallafall.
Men det går på skolan, väldigt många verkar ha åkt på det!
Jag mötte en skolkompis-mamma när jag var på stan och raggade present.
Hon berättade att hennes son kommit hem och berättat igår att en av hans klasskompisar hade spytt i matsalen, rakt ut på golvet, det bara kom.
Hu, stackars barn!
Kanske sonen är lite RÄDD att åka på kräksjukan, jag ska nog fråga, för speciellt sjuk verkar han inte vara.
Hm...

Jag har iallafall gått på stan och försökt hitta RÄTT present till på lördag.
Det slutade med ett presentkort "i en affär" efter ett 2 timmar "letar-marathon"!
Men jag fick med mig lite mediciner och GARN hem också.

Jag insåg att den här västen kommer bli JÄTTEDYR!
Jag har ju valt ett garn m 80% ull och 20% akryl, eftersom det är ett klädesplagg som man ändå måste ha en tröja under för att använda...
Slog jag till på ULLBLANDNING, men det blir dyrt.
Garnet är dyrt och tjockt, vilket gör att det blir LITE METERVARA i nystanet, och västen blir stor!
Ja, ja, allt man gör kan inte vara snorbilligt heller, även om det är mitt motto.
Prisvänligt med kvalitet!
Denna får bli varudeklarerad:
KVALITET

Så var jag inne hos henne som jag brukar gå på ansiktsbehandligar hos!
Sa:
Du, nu är jag redo för dina ALTERNATIVA rosaceakrämer!
Typ hundra år senare...
Jag kommer se ut som ett DRAGSPEL snart annars!



Hon gav mig ett litet prov på den krämen som hon anser är bäst och jag ska testa och se vad som händer ikväll.
Det brukar ju gå bara på ½timme - timme så märker jag om det funkar eller inte.
HÅLL TUMMARNA att det funkar.
Nu ska jag virka lite, återkommer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0