Bilar, inget för mig!

Det vart krångel med bredbandsbolaget igår på kvällen igen.
När det lite senare funkade och jag skulle gå in på bloggen gick inte det.
Det gick bara att komma till "Blogg.se", men inte in HÄR.
Jag fick snällt låta bli att blogga ett sista inlägg igår!

Jag och sonen skulle se en film igår, det var ju inget på tv.
Vi hyrde en som hette "Get him to the Greek", den var från 11 år och vi trodde båda två att den kunde vara kul.
Det var den väl LITEGRANN, problemet var att den var INTE RUMSREN för en 11-åring.
Det var FÖR vuxen humor, för mycket halvnakna brudar och FÖR MYCKET SEX!
Sonen fick inte se den, och jag la ner den också.
Då hamnade vi i "Jiddra inte med Zohan" på vår filmkanal istället.
LITE sexhumor i den också, men på ett mycket barnsligare plan än den andra filmen.
Och väldigt lite!
Och jag...
Kan väl tycka att den har sina kul scener ibland, men inte jättemånga.
Men sonen, han skrattade så han höll på att dö här i soffan.
Och ni vet, när någon skrattar så där HJÄRTLIGT så det bara BULLER-MULLER-SKRATTAS, då är det svårt att låta bli och skratta själv.
Jag skrattade åt sonen, mindre åt filmen

Så blev det att gå och lägga sig tidigt för min del, JOBBA igen idag.
Jag hade svårt att läsa och jag hade svårt att sova för att...
Jag låg och tänkte på BILAR och BILÅKNING!

Det hände nämligen en liten incident när vi var och skulle handla på Atterdags efter kalaset igår.
Vi svängde in på parkeringen, VI ÅKTE RÄTT och sambon körde sakta.
Ni vet så där som när man KRYPKÖR, som man SKA GÖRA på en parkering.
Det var inte många bilar på parkeringen, så INNAN vi parkerat då hade jag knäppt av mig bilbältet!
Idiotiskt!
När sambon sen ska göra en sväng runt ett hörn för att parkera kommer det en VAN/skåpbil i världens fart rätt emot oss i kurvan och TVÄRBROMSAR bara en meter IFRÅN OSS!
Om det ens var en meter...

Jag blev så djävla RÄDD!
Vem FAN kör i hög fart på en parkering?
Svar:
En djävla idiot i VIT VAN med någon EL-FÖRETAGS LOGGA på bilen!
Kan ha varit El-hallen...?
Men jag varit så chockad så jag noterade bara något med EL.
JAG:
Inget bilbälte!!!
Sen en stor bil med fart som hade krockat in i oss hade varit slutet för min nacke!
Och för mig för den delen!!!!!!
Alltså inte att jag dött, men nacken hade förmodligen pajat för gott.
Den läxan JAG lärde mig var:
KNÄPP INTE UPP BILBÄLTET FÖRRENS DU SITTER I PARKERAD BILRUTA OCH KOLLAT LÄGET RUNT OMKRING DIG!!!!!

SEN...
Lärde jag mig att nu är bilåkning FINITO för min del.
Jag sätter mig inte i en bil igen om det INTE är ytterst nödvändigt.
Fy fan.
Det finns så djävla mycket bildårar i den här världen, så det är inte klokt.
Jag har tyckt att jag har spindelfobi och kanske något mer...
Som jag inte kan komma på nu.
Men att åka bil har numera åkt upp överst på min lista över LIVSFARLIGA saker att göra.
Jag låg då såklart och mådde SKIT igårkvälls.
Kunde inte släppa tanken på OM...
Nu hände ju inte OM, men det var bara någon meter, ½ meter IFRÅN om...
Och det kändes inte bra!
Jag vet inte hur jag ska lösa transportfrågor i fortsättningen när vi ska ut på landet och så vidare, men i stan...
Då GÅR JAG!
Nu känner jag mig rätt färdig med bilåkning för LÅNG tid framöver.
Dags för dusch, snart JOBB!
Vi ses imorgon.





Kommentarer
Postat av: Anonym

Nej Nej Madde! inte tänka sådär om bilåkning. Om man inte gjorde ngt av det som kan vara farligt kommer man att begränsa livet så mycket å det inte blir roligt varken för en själv eller ens direkta omgivning. Tänk att du ska leva i minst 45 år till. Om du ska undvika alla saker som kan vara farliga kommer du att sitta hemma på bottenvåningen(man kan halka i trappan;))och inte våga göra något. Hur kul är det? Du som har dina smultronställen på landet??

2011-01-23 @ 11:18:32
Postat av: Bloggaren Herself

Mja...

Nä, du har rätt men jag kommer nog undvika bilåkning så gott det går så länge det är vinter och halt, och när det är mörkt.

Ja, och tyvärr har jag alla mina smultronställen på landet...

Det kanske ger sig om några år det här med obehaget med bilar, men det känns som om man inte kan ha kontroll själv, på HUR ANDRA KÖR, eller den man åker med.

Jag hoppas det ger med sig såsmåningom!

Jag blev bara skitskraj där på parkeringen :(

2011-01-25 @ 17:02:36
URL: http://stickqvick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0