Missfitta Vs Misskuk (ursäkta & förlåt för ordavlet)

Jag har varit och handlat mat, hushållsprylar, två nya mattor för...
Vi har ju en kanin.
Och kaninen, lille fnuffisen, gillar när han sitter på sitt favoritställe, att äta på trasmattorna.
Eller han äter inte, det var fel ordval!
Han pillar upp "trasorna" UR mattan och drar, rycker loss dom.
Som en liten hundvalp skulle ha gjort typ.
Nu är det inte många mattor som gått till MATTHIMLEN, det är två stycken på 1½ år, men ändå.
Och eftersom jag är rädd om dom 3 mattorna som jag vävt själv, köpte jag två på Rusta som man kan ha på det "utsatta-sitta-o-titta-stället".
Ja, så kan det vara när man har djur

Så köpte jag något som jag LETAT efter hur länge som helst.
En GARNKORG!
En garnkorg av BÄSTA MODELL!!!!!!



Först ner med alla garnnystan som tillhör det arbete man håller på med just nu, så korgen får lite tyngd...



Sen kan man DRA ÅT i toppen så det blir som en liten säck och bara tråden sticker ut.
SKITBRA!
Min mormor hade en sån där typ av handarbetskorg när jag var liten, och jag har letat efter något liknande i flera ÅR, men inte hittat.
Det är så fiffigt för det går så mycket smidigare när man virkar eller stickar, arbetet flyter bättre än när man har det i soffan brevid sig.
Man DRAR i garnet på ett mycket smidigare sätt när man har det inkapslat, det ramlar inte iväg åt alla håll och kanter, man slipper kolla garnet hela tiden så man inte virkar in en massa skräp (kanske hår, usch...).
Jag är supernöjd, jag hittade korgen på Jysk, för er som handarbetar och kanske också vill ha en sån här.
Tror den hette "Kayla" faktiskt, 69 spänn.

Har kommit hem och packat upp storhandlandet.
Ätit min obligatoriska scones och kaffe till lunch, la till ett äpple för att fylla ut magsäcken lite till
Älskar när jag inte jobbar eller har barn hemma och man måste vara så "matordentlig", man kan bara ta sin fika och macka.
Duger BRA tycker jag.
Lite pensionärs-varning på mig tror jag.
I mångt och mycket

Annars har jag lärt mig ett NYTT ord idag, håll i er...


Ja, och det betyder att man är:
Högmodig.
Hätsk.
Humorbefriad.
Hänsynslös mot både sig själv och andra.

Se där ja...
Då nu vet ni det, träffar ni på någon som uppfyller alla dom där kriterierna ovan, då vet ni vad ni kan säga...
"Hörru du du, nu tycker jag allt att du är en riktigt MISSFITTA!"

Konstigt det där med att det ALLTID är det KVINNLIGA "mufforganet" som alltid ska vara SKÄLLSORD för något FULT, eller hur?

Varför skulle inte den där MISSFITTE beskrivningen om att vara högmodig, hätsk, humorbefriad, hänsynslös mot sig själv och andra heta typ:

Tycker jag låter MYCKET bättre.
FULT det också, men bra mycket bättre.
Jag skulle kunna tillägga att "misskuk ligger liksom mycket bättre i munnen än missfitta", men jag får nog ge mig vid att DET LÅTER bättre.
Det blir lite FÖR mycket snusk annars.
Bara en liten reflektion på ett ord...
Typ.



Kommentarer
Postat av: Kristina

Tack för tipset!! Måste till Jysk snart ser jag....toppengrej!

2011-01-26 @ 16:26:17
URL: http://jultorpet.blogspot.com/
Postat av: Bloggaren Herself

Visste väl att det skulle tilltala iallafall nån som läser bloggen ;D Varsågod!!!

2011-01-26 @ 17:10:58
URL: http://stickqvick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0