Bara få muffla runt...

Milou vill numera på mornarna gärna sitta kvar på förstukvisten och njuta...





Ja, jag brukar lämna henne efter "morgon-kissen" på trappen nu, och där sitter hon och kollar lite, spanar och lägger sig i solen och...
Solar.
Ja, hon ÄR en Larsson
Jag går upp och fixar frulle och kaffe.
Idag satte jag mig med ett glas flingor och mjölk, och myste ihop med Milou på trappen.



Kaffet intogs dock i soffan framför morgon-tv.

Igår, på stranden upptäckte jag ÅTERIGEN att jag glömt BIKINILINJEN och raka mig under armarna!
Va fan...?
Ja, fast här hade jag ju nu inte varit på stranden sen söndagen, och VIPS glömde jag bort att fixa bikinilinje och armhåla!
Stubbåker, på med dom breda bikinibrallorna och skitsamma med armhålan.
Fasen, jag som skulle skärpa mig.
Inget mer "Babusjka-stubb" vid troskanten och "Rysk kulstöterska" under armarna var det ju bestämt för en vecka sedan.
Nu är det åtgärdat, då upptäckte jag förut att jag måste noppa ögonbrynen också.
Gode gud...
Kan jag inte bara få bli 75 och få sluta bry mig om PIFFIGHET?
Bara få gå i en vid, blommig klänning med mitt Kristina Lugn-hår, låta håret växa på alla möjliga NATURLIGA ställen och bara få muffla runt.
Jag längtar till 75!

Funderade på att ställa mig på vågen idag också.
Med VISS BÄVAN ska tilläggas.
Jag har ju inte motionerat på 4 veckor nu.
Jag som vanligtvis är ute 3-4 dagar i veckan och rör på mig.
Suck.
Visserligen gock jag ju utan problem i mina "inka-pyjamasbrallor" i storlek 34 utan problem i förrgår.
Och visserligen rör jag ju på mig ganska mycket hela dagarna ändå...
Men det är ingen RIKTIG motion.
Jag ska nog ta mig en runda imorgon, för nu kan jag ju lämna Milou hemma själv UTAN att behöva väcka någon som ska passa i 1½ timme.
Jag kan INTE skylla på henne längre.
Jag tror LATMASKEN slagit rot, jag har liksom inte haft LUST heller.
Konstigt, för jag har alltid lust till motion.
Hm, men jag ska nog ändå väga mig idag, kanske kan ge mig en spark i häcken att komma igång igen.
Eller så vill jag begå självmord

Så på schemat står idag, än så länge:
Noppa ögonbryn.
Kolla vikten.
Dammsuga.
BARA TRÅKIGA SAKER!!!
Och sen vet jag inte ännu, vi får se.
Men solen verkar skina, så det blir nog BAD idag igen.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0