Det kraschar i mitt öra...

Det kraschar i mitt öra.
Det kraschar i mitt öra som när man ställer in en kanal på en gammal radio.
OCH...
Jag hör i MONO!
Kul.
Nej, fel, fel, fel, inte kul.

Orsak:
Jag badade en snabbis i poolen med sonen igår ( ja, jag vet att jag är med i VVP, men sonen hade ingen att bada med just då och ville ha sällskap...) och han tar tag i mig och vänder runt mig i vattnet, jag var tvungen att blåsa ut all luft för att inte få vatten i näsan...
När jag kom upp hade "något" lossnat i örat!
Ja, alla reservdelarna i skallen håller på att lossna här nu, jobbigt läge
Nej...
Jag misstänker vaxpropp, äckligt men sant.
Och det är djävligt obehagligt, ni fattar ju själva...
Monohörsel och ett kraschande så fort man rör skallen, obehagligt.
Måste väl kontakta vårdcentralen och få hjälp hos Dr Martin om han nu inte är på semester.
Men det får vänta någon dag, troligen tills på onsdag.

Annars så noterade jag igår när jag och Milou gick på Hällarna, att:

Gå i stadsmiljö med Milou = Går urdåligt i koppel och har börjat dra som en grönländsk draghund!
Lyssnar INTE på vad jag säger, känns väldigt stressad och det är svårt att få kontakt.
                                            
Gå på Hällarna med Milou = Hon går jättefint i kopplet, följer mig jättebra, drar INTE som en draghund.
LYSSNAR på vad jag säger, är lugn och uppmärksam och lätt att lära.

Slutsats:
Hunden blir stressad att gå här i stan, blir det inte i naturen!
Vad göra?
Jo, jag ringde min hundexpertbästis och fick lite goda råd.
Vissa råd tillämpar jag redan, men dom behöver FÖRSTÄRKAS.
Så nu jobbar vi vidare på att det ska gå bra att gå i koppel i stan också, och att stressen ska bli mindre för Milou.
Att hon liksom inte måste hinna med allt och VARA BÄSTIS med alla!

Jag sa till min bästis i en liten svacka av "dåligt hundsjälvförtroende":
Herregud, tänk om jag inte fixar att få ordning på det här?
Hon...
Skrattade och sa:
"Du, det tror jag nog att du fixar galant, du har bra koll på läget!"
Hm, ja, det kanske jag har.
Med lite hjälp ibland så.

Här funderar jag nu på vad dagen ska ge.
Vi skulle åkt till Fårö idag, med det blir inte av.
Strålande sol och inte ett moln över Fårö, har kollat med en som bor där...
Suck.
Spricker upp här i stan också, efter det tjocka regntäcket som la sig över ön igårkvälls.
Men nu blir det ju inte Fårö, och det är vid såna här tillfällen jag skulle vilja ha körkort och bara dra järnet till Fårösund och färjan över till Fårö.
Lägga mig på en strand bara gotlänningar känner till.
Fast nu har jag ju inte körkort, och får snällt vänta...
Men blickar dock längtansfullt bort mot ön i norr.
Tror dock att jag KANSKE, om jag har TUR, kanske får träffa min bästis.
Vi får se vad hon har för planer idag.

Så har jag försökt få fram en BOLERO som jag bara INTE får ihop!
Har exprienterat med restgarner och det är helt kört.
Den vrider sig och blir jätteful när man ökar i mönstret.
Dags att kontakta beställaren, det funkar inte helt enkelt, jag brukar inte misslyckas...
Men denna gången gick jag BET!
Nu ska jag komma igång med dagen här, solen skiner och jag måste se vem som ska göra VAD.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0