När manin tar över...

Det kunde ha slutat sent inatt, mycket sent.
Jag satt här i soffan efter jag bloggat sista gången och såg på mitt lysande arbetsrum, tänkte:
Jag måste nog sy lite till!
Så jag började fålla och fixa med det grönblommiga linnet som jag började på innan vi hämtade Milou, som bara legat ofärdigt sen dess...
Jag har ju inte haft tid.
Men så har jag kommit fram till att baksidan på linnet inte blir bra, så jag skar till en ny baksida och gör om mönstret.
Stoff & Stil har misslyckats lite, men jag kör två "framsidor" istället så blir det nog bra.
Satte mig och fållade lite till, kände hur MANIN TOG ÖVER.
Hur pigg jag var fastän klockan var över 00.00, 00.25 närmare bestämt...

Nä, fortsätter jag nu då kommer jag aldrig kunna somna!
Jag slet mig verkligen från maskinen och släckte ner allt, la mig i sängen och kände:
Jag vill gå upp och fortsätta!
Funderade på nya grejer...
Ja, hjärnan var inte inställd på sömn eller bok, jag läste nog samma mening i min bok femtielva gånger.
Tillslut somnade jag väl, ganska sent tror jag.
Vaknade 8:a och var helt slut!
Men...
Nu ska jag sätta mig och sy ett litet tag innan vi drar ut på stranden, och då känner jag mig PIGG igen!
Manin tar över igen
Hantverksmani, är det bara jag som lider av den åkomman?
Ja, inte vet jag, men det brinner i mig nu att skapa både det ena och andra med symaskinen!

Pratat med Telia idag också...
Telefonräkningen stämmer enligt dom, SUPRISE not.
Jag försökte argumentera, men kammade noll.
Ja, då kanske det är så då, men JAG är iallafall oskyldig till summan och ändå måste jag betala den.
Men nu skriver jag upp, sambon och sonen får också skriva, och jag ska fan ha specificerat från Telia nästa räkning...
För jag tror dom blåser mig!

Nä, nu har jag inte tid att blurra vidare här, fastän jag skulle vilja.
Symaskinen kallar!
Vi ses senare.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0