Ett perfekt partnerskap...

Somnade sent igår (efter 00 igen) och vaknade från och till av skränande turister och tjutande billarm.
ÅK HEM turistdjävlar, tänkte jag då och ville skrika ut det genom förnstret också.
Det gjorde jag nu inte.
Somnade till igen och väcks av en HUND som hoppar mot sängramen som en galning och gnyr.
NEJ, du får inte komma upp i sängen, lägg dig ner, sa jag till om och om igen, lägg dig, gå och lägg dig!
Men Milou hon gav sig inte, och JAG...
Orkade bara inte vakna till ordentligt, för jag trodde hon ville upp i sängen.

Vaknade och en GUL PÖL mötte mig på golvet!
Såklart...
Hon ville ut och kissa.
Hon må hålla sig alla andra nätter, men vissa kvällar kanske man dricker lite extra och då...
Vill man gå ut.
Men det fattade inte matte, så som matte bäddade, fick hon ligga.
Dvs torka upp kisset på golvet.
DUKTIG HUND som försökte väcka sin tröga matte, dumma matte som inte fattade.
Jag har blivit för bortskämd helt enkelt att hon håller sig en hel natt i vanliga fall.
Ja, ja, ingen skugga må falla på Milou iallafall.

Och igår...
Gjorde hon LIGG perfekt.
Jag har ju inte tränat så våldsamt dem senaste veckan på nåt kommando, jag har haft fullt upp med annat.
Och "ligg" har gått lite trögt faktiskt.
Eller trögt och trögt, hon har lagt sig när jag pekat med godis mot marken, hon har gjort det när jag klappat på marken och sagt ligg men igår...
Då la hon sig ENBART på kommandot "ligg".

Hon kom när jag ropade på henne från bersån, satte sig som hon alltid gör när man kallat på henne.
Så sa jag bara LIGG, utan godis, utan klappande på marken och hon la sig direkt!!!!
Jag blev paff, hon fick jättemycket beröm och en godis av sin förvånade matte.
Jag tror nog att jag faktiskt inte tänkte innan jag sa kommandot, jag trodde nog att jag redan hade min "färdiga, vuxna hund" och bara slängde ur mig "ligg" för att det "är bara så man gör" när man vill att hunden ska CHILLA lite.
Och så gjorde hon precis det hon skulle!
Flög visserligen upp som en fjäder igen och CHILLADE inte ett dugg, "som en vuxen hund"...
Men då bestämde jag att DET blir nästa träningsmoment.
"LIGG" och "STANNA" i kombination.
"Sitt" och "Stanna" kan hon ju redan, och det måste numera tillämpas tex när man ska gå ut igenom grinden, så hon inte ska smita ut, vi kör det vid övergånsställen m.m
Ja, vi jobbar vidare på ett PERFEKT PARTNERSKAP

Annars fick jag en smärre chock när jag såg mitt hår idag.
Det var ju lite skumt igår när jag tonade håret, och jag tyckte ju att det blev LJUST, jag skojade ju här om att det började bli platinablont...
Det ÄR platinablont, med mörka stråk i botten!
Jag såg inte ens hur blont det var igår, på riktigt.
Herregud, jag var inte ens så här blond när jag var FEM ÅR, och då var jag ändå VÄLDIGT LJUS.
Hjälp, jag har skapat en BIMBO-look á la 40-åring och det var verkligen inte meningen.
Nej, gud så jobbigt.
Nu ska vi ut på stranden, spä på det blonda med lite sol och havsvatten (TOPPEN ) sen väntar SLÄKTPARTY i Björkis.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0