Fuck You-dagen!

Idag startar jag dagen med FUCK YOU- utdelningar!

Idag vaknade jag till av grannens hundar, bjäffs, bjäffs, bjäffs, bjäffs, bjäffs, klockan 07.45...
FUCK YOU, grannhundar, tänkte jag då, för vilken gång i ordningen vet jag ej!
Men jag dödar dom snart.
Men hör och häpna så somnade jag om igen, det händer ju nästintill aldrig.

Då...
Hör jag efter 15 min sambons mobilalarm gå igång, plingling, plingeling, plingeling, plingeling...
Tror ni han stängde av det?
Nä, det bara ringde och ringde i all evighet och jag flög upp ur sängen och försökte stänga av det.
Lyckades med att SNOOZA!
Tror ni han har GÅTT UPP?
Nä, han sover fortfarande, men jag kom upp iallafall.
Fuck you, sambon, tänkte jag då.

Så...
Har sambon egentligen städdag idag!
Tror ni han ska städa?
Nej då, och trots att han jobbar hela veckan så ska han ut och SPELA GOLF istället.
Igen, för han spelade golf igår också.
Ursäkta, är det inte bizniz first, och nöjen sen som gäller här...?
Nej, det är det inte, här ska det spelas golf i dagarna två och hemmet får förfalla.
Vad jag tycker om dessa PRIORITERINGAR behöver jag väl inte mala vidare på om här!
Han får TVÅ F-Y här på morgonkvisten.

Så var det slut på utdelningen av FUCK YOU- utmärkelser från mig.
Det blev således två till sambon och en till grannhundarna...
Sambon vann med andra ord.
Och JA, jag är sur, ändå sen igår och det kommer inte gå över.
Snarare tvärtom, det är mer som en lavin som bara växer.

Min dag...
Jo, jag ska ringa sonen och kolla när han dyker upp, förmodligen ALDRIG.
Han är nog upptagen SOM VANLIGT, med sitt!
(Bitterfittan, sluta och gnäll nu, NEJ jag kan inte!!!! )
Jag ska ut och promenera min lilla älskling, den enda som är lojal här hemma
Sen är resten hemligt.
Så det så.

Vill dessutom uppmärksamma dom svenska damerna i fotboll idag!

Dom har gått vidare till semifinal, SOM VÄNTAT.
Jag ser inga matcher, men följer resultaten, och kan nu säga till alla dom MÄN (som jag känner, alla andra också förresten) att damerna är BÄST!
Män som blir provocerade av att man säger att dom kvinnliga fotbollsspelarna är bättre än dom manliga!
När man då sagt att dom svenska fotbollsdamerna ALLTID gjort mycket bättre resultat än våra manliga...
Då blir det FNYS, hånskratt och "Nä, minns 94..."
Minns 94?
Ja, men svensk, manlig fotboll har inte varit bra sen 50-talet, vi HAR BARA det resultatet, 3:a i fotbolls VM  94:a, som är bra.
Männen kommer ju ingestans i VM eller OS, jämnfört med kvinnorna.
Dom HAR bättre resultat än männen.

Då...
Har det kommit kommentarer som:
"Jamen, det är ju för att det inte finns NÅGOT BRA MOTSTÅND inom den kvinnliga fotbollen som dom svenska tjejerna spelar bra!"
What?
Hallå, ursäkta...?
Kan vara så att dom SVENSKA MÄNNEN är URDÅLIGA också, alla utom Zlatan kanske, och han spelar inte lagsport...
Han spelar bara ALLAN och ensamlags-fotboll.
Nej, så är det inte.
Dom svenska männen har svårare motstånd, därför går det bättre för dom svenska damerna!
Förstå DEN logiken om ni kan.

Men faktum kvarstår ju ändå, det går alltid bättre för damerna än männen.
Så även iår.
Och då kan alla gubbar och män som fortfarande tycker att det går bättre för männen (vilket det BEVISLIGEN INTE GÖR )...
Ta och dra något gammalt över er.
Förresten, jag delar ut ett "FUCK YOU" till dom också!
Se där, det blev fyra.
Hitentills.
Nu ska jag ut och gå med älsklingen, den håriga!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0