Den lilla strandtarmen efter VindsurfingTofta...

Det blev SOL och det blev bad idag...
Äntligen, som man längtar när det har varit dåligt väder i några dagar.

Men när vi var på väg till Björkis, låg det ett tjockt molntäcke där.
Vi tvärnitade och vände vid Kronholmen, åkte tillbaka och stannade vid den sista lilla strandtarmen vid Tofta södra.
Alltså efter "VindsurfingTofta".
Där var vi hela dagen och fick sol och bad.
Gick till "StorTofta" och skulle handla något mataktigt...



Dra åt PIP SVÄNGEN vad mycket folk, ja, det var år och dar sedan jag var på Tofta under högsäsong.
Och skulle ALDRIG frivilligt åka att lägga mig i det där gyttret...
Sonen och jag stod bara och glodde som två fån.
Ja, denna bilden har inte jag tagit, men det så precis lika tjockt ut idag.
Jag fattar inte hur folk kan tycka att det är trevligt att ligga så här, uppe på varandra.
Jag föredrar långt emellan mig och nästa solgranne!
Tofta is not my cup of tea.
Såg vid restaurangerna och det var köer som hette duga.
Vi drog ända till affären och handlade mackor, bullar och dricka, det blev förmodligen billigare också och proppmätta blev vi.
Vi åkte hem vid halv sex-tiden.
Imorgon väntar regn igen, så jag är glad att vi fick sticka emellan med en härlig soldag.

När vi kom hem från stranden var hunden en liten SANDLOPPA.
Hon har blivit så stor nu att hon knappt får plats i diskhon, så idag blev det bad i duschen.
Det gick jättebra och var faktiskt smidigare än diskhon nu, fortare gick det också.
Så den insandade hunden, blev snabbt ren.
Hon är ju ändå för go...
Men det där med att STÄNDIGT lägga sig på rygg för att hon blir så glad när folk vill hälsa på henne, det är ganska jobbigt.
Jag ser ett stort problem i detta om hon ska fortsätta med det, jag vill knappt tänka på hur skitig hon kommer bli under hösten tex.
Jag tror vi måste försöka träna bort det, fast det känns lite taskigt för hon gör det ju för att hon är glad, kanske det är genetiskt och inte går att träna bort...?
Idag var vi ju på sandstrand, och det innebar mycket sand i pälsen för det blev många rygglägen!
Jag får fundera på det problemet ett tag.
Det är ju okej när man är inne, men INTE lika okej ute på FEL underlag.

Nu sitter jag och ser på tv, efter middagslagning och dusch, är helt slut.
Sjön suger.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0