Lagligt få gå i pyjamas på stan!

Igår valde jag...



Den lila/bruna jumpsuiten att ha under dagen!
Och fy tusan var skönt det var, jag älskar den!!!
Jag har ju bara provat hemma och tyckt att det kommer bli skönt att ha på sig, snygg dessutom.
Men igår, ja, det ÄR sommarens skönaste plagg för mig!!!!!
Visserligen kändes det lite som att ha PYJAMAS på sig hela dagen, men det är ju å andra sidan DET BÄSTA jag vet!
Så jumpsuit är ju som att LAGLIGT få gå runt i pyjamas på gator och torg.
TOPPEN
Chifen kallade mig "smultronet" och tyckte jag var väldigt 70-tals inspirerad.

Jag har nu kommit hem från jobbet, landat med frukost och tidning.
Är ledig LÄÄÄÄÄNGE nu, och ska njuta av varje sekund som vädret bjuder på denna sol och värme.
Dagen kommer se ut som följer:
Jag ska hänga i trädgården och bara ta det lugnt själv, busa och gosa med hunden, kanske jag får gosa med sonen också...
Men det är tveksamt
På eftermiddagen, då kommer alla mina bästisar och vi ska grilla!
Känns som en mycket lagom och skön dag.

Och Milou...
Ja, hon har ju varit hos mamma som vanligt, och hon kunde meddela att hunden sovit till 07.45 idag!
Inte varit ute och kissat på natten, men inte heller kissat inne.
Jag var skeptisk...
Himla BRA, men jag kände mig verkligen skeptisk.
Varför kissar hon inne HÄR, trots att jag kör "Kiss-&-bajs-marathon" innan läggdags...?
Men håller sig en hel natt vid morsan?
Jag frågade:
Är du säker på att hon inte kissat inne inatt?
Ja, mamma var säker och såg sur ut för att jag misstrodde henne.
Slängde ur sig till mig:
"Ja, det är kanske DU som rastar henne dåligt på kvällen?!"
DOCK INTE, replikerade jag.
Ja, vi får väl se hur det går inatt då, jag hoppas hon håller sig lika länge som hon uppenbarligen gör hos morsan.

Återkommer KANSKE med ett mycket allvarligare inlägg lite senare.
Behöver bara få ett litet godkännande att jag FÅR skriva om detta.
Alltså jag kommer inte lämna ut någon, nämna någon vid namn, men jag skulle vilja visa vad hur barn kan bli uthängda och mobbade på nätet.
Det är inte bara i skolan barn behöver mötas av ett helvete, det är även utanför skolan numera.
Och nu är det någon jag dessutom känner.
När jag läste ett inlägg på en blogg, som en mamma visade mig, visste jag inte om jag skulle GRÅTA eller bli asförbannad.
Jag blev skitledsen, fick en klump i magen och tänkte på barnet det berör.
Tänkte på föräldrarna till barnet.
Och på det mobbande barnet, föräldrarna till barnet som mobbar...
Hur kan dom undgå att se och låta bli att vara delaktiga i vad som händer?
Dom VET.
Ändå väljer dom att blunda.
Ja, är det okej, så kommer jag visa en sak senare.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0