På äventyr i en cykelkorg...

Vi har varit på ett litet ÄVENTYR jag och Milou idag!
Jag rotade fram min gamla cykelkorg i garaget, la i en tjock filt och satte Milou i korgen.
Så cyklade vi iväg till "dom riktiga" Hällarna!
Jag vill bort från krossat glas och få lite natur på riktigt under våra små promenader.
Milou satt riktigt duktigt i korgen, lite orolig till en början, men jag hade ändå surrat fast kopplet i korgen samtidigt som jag klappade och berömde henne.
Men sen...
Hon satt och hade full koll på allt vi passerade, och örona fladdrade som små hundöron fladdrar när det blåser
Så gick vi en liten runda och Milou hade fullt upp med alla dofter, blåsten, måsarna som flög på precis samma nivå som oss ovanpå berget, alla rabbishålen, rabbisbajs, ja i princip ALLT hade hon fullt sjå med.
Sen cyklade vi hem, samma procedur och vi var BÅDA hemskt nöjda med trippen!
Vi tränar alltså "Att sitta fint och stilla i en cykelkorg" nu.
Går finfint.
Som vanligt.



Och vilken skön möjlighet att få med sig hunden om man ska bort, bara sätta fröken Voff i korgen och cykla iväg.
Iallafall tills hon orkar gå, fast sen också iofs.
Så det har vi gjort hitentills idag, nu ska jag virka.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0