Sambon, en liten hycklare...

Älskar DOX.
Tycker, som så många andra att det är bland dom bästa dokumentärerna jag sett!
Ikväll är det dokumentären om hårdrocksbandet Anvil (???).
Bandet som tydligen var skitbra, men aldrig slog igenom riktigt.
Jag ser, jag älskar och jag lider med dessa gubbar i 50-års åldern!
Se på SVT play, man behöver inte vara gammal hårdrockare för att gilla detta...
Det är så mycket inblick i några människors vardag, lidande, bråk, försoning och HOPP.
En mänsklig studie.

Så över till sambon, den lille hycklaren...

Det var någon här i hushållet som sa, INNAN hunden kom hit:
"Hund i sängen, ALDRIG!!!!"
Och jag sa:
Klart hunden får vara i sängen, på VÅRA villkor!
Inte när HON vill, utan när VI/du/jag vill.
Flisan, hon fick vara i sängen, när JAG sa NÄR hon fick tillåtelse och hon satte inte en tass i sängen om inte jag bjöd in!
Sambon:
"FNYS, ingen hund i sängen!"
Okidoki, det får stå för dig, jag kör som jag vill.
Hund i sängen när JAG känner för det!
Nu...
"Koooooom här då lilla pluttenuttan.... (skratt) myyyyyys i sängen... kom, supergos"!
Sicken hycklare.
Och där ligger han och myser med Milou i sängen.
Vad hände med, "Hund i sängen, ALDRIG!" ?
Inte en aning.
Den lille paragrafryttaren i sambon försvann visst.
Skönt att se att det finns fler som kan ändra sig, TROTS uppsatta regler

Annars så har jag upptäckt att Milou faktiskt snarkar!
Snarkar på riktigt.
Sådan husse sådan hund, har jag börjat säga här.
Sambon tittar snett på mig och ler KNAPPT vid varje tillfälle.
Men jag har ju redan öronproppar.
Milou snarkar dock MYCKET tystare än timmerstocks-slaktaren, när hon snarkar börjar jag bara skratta.
Det...
Gör jag INTE när sambon snarkar!


Och på tal om snarka...
Nu ska jag gå och lägga mig, vi ses imorgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0