Shopaholics!

Vädret är för fint, jag har inte haft tid att blogga idag.
Inte ens på morgonkvisten!
Nä, det blev rastning av Milou, frukost, dusch och sen iväg till Klokboken för vi skulle köpa present till vår bästis.
Men det började trögt.
Som ALLTID när jag och Klokboken skall köpa till andra...
Då köper vi MEST till oss SJÄLVA!
Lustigt nog, fastän vi inte har några pengar, så lyckas vi shoppa och vilja shoppa en himla massa till oss.
Jag förstår inte det...?


Finns väl bara ett ord att beskriva oss på egentligen:
SHOPAHOLICS!
Say no more, say no more.

Men vi hittade tillslut HELT RÄTT present, iallafall i våra ögon.
Sen får vi väl se vad födelsedagsbarnet tycker, men JAG hade dräggelfaktor HÖG när vi gick ut ifrån affären.
Mycket hög dräggelfaktor.
Sa till Klokboken:
"DU, du behöver inte leta länge efter min present iallafall, den känns rätt spikad!"
Och tillade lite senare:
"GUD vad jag längtar till min födelsedag!"
Jojo, det är till att ha HA-begär när man skall fylla 40! 

Så blev det lite underkläder och böcker för min del.
Och en kjol.
Som jag bara var TVUNGEN att köpa.
Det var nämligen så, att en person kom in i affären, ställde sig brevid mig och drog fram en pistol, höll den mot mitt huvud och skrek:
KÖP kjolen för i helvete, KÖP, annars skjuter jag skallen av dig!!!!
Klart man måste köpa då...
Liksomeeeh, host, harkel, host, host, precis så var det!
(eller hur ;)
Livlig fantasi?
Inte jag inte!

Och sen har jag bara suttit här i bersån och virkat på den gammelrosa sjalen!
Uppe i varv 40, bara 24 varv kvar.
Ja, och här skulle jag skriva vendetta-blogg...
Det rann av mig.
Hyllningen, det får bli imorgon.
Återkommer sen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0