Teknikens under...

Idag är jag skittrött!
Jag var uppe lite för sent, för jag och min bästis...
Satt och SKYPEADE med varandra!

Ja, där satt hon i stockholm och här satt jag på gotland, och så pratade vi via datorn.
Varför har vi inte gjort DET förut?
Vi är nämligen långpratare, och ibland har vi till och med suttit genom hela melodifestivaler och pratat.
Vi kan prata i timmar.
Själv har jag ingen handsfree och vill gärna handarbeta under tiden.
(det vill jag ju iofs JÄMT ;)
Då klämmer jag fast telefonluren mellan huvud och nacke, och det är inte så bra för min nacke, jag får ju ont.
Men nu...
Öppnar sig möjligheten att sitta i soffan och prata, virka (för min del då).
Och samtidigt SE min bästis.
Nästan precis som om vi var på samma ställe, i samma soffa.
Vi kan "hänga" via datorn.
Ja, i min skalle poppade "Du kan lita på teknikens under" med Wilmer X upp.
Vilka möjligheter och vad KUL!
Och hon har en ny lägenhet som jag inte sett.
Igår gick hon runt med datorn och visade hela sin lägenhet!
Skitbra, sa jag, nu behöver jag ju inte ta mig till stockholm och SE din lägenhet, nu har jag ju sett den.
SUCK, sa hon, och tycker förmodligen att jag är hopplös!
Ja, så där satt vi...
Och babblade.
Och såg på varandra.

Så jag kom isäng sent igår för vi hade mycket att prata om efter att jag fixat "skype" på datorn, jag somnade sent...
Och idag är jag supertrött!
Inte bra, för jag ska alldeles strax hoppa in i duschen och sticka till jobbet.
Men, men, jag överlever väl som vanligt.

Igårkvälls började jag och Milou dessutom en ny rutin.
Rutinen är:

Inte hälsa på förbipasserande personer, utan matte tar fram godis och hunden ska BARA koncentrera sig på matte när vi passerar varandra!

För Milou vill gärna hälsa på "andra", och det vill "andra" också, alltså hälsa på henne.
Kommer förmodligen bli problem längre fram, så tack vare tips från min vän igår...
Så jobbar vi nu stenhårt på att IGNORERA "andra"!
Gick bra på promenaden igår, vi jobbar vidare i vår lilla träning i...
ALLT
Nu måste jag hoppa i duschen, jobbet kallar, vi ses imorgon!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0