Total glädje...

Att komma hem nuförtiden är TOTAL GLÄDJE!
Vad möter mig?
En valp som inte vet till sig av glädje att se mig och håller på att pussa ihjäl mig.
Vad slår det?
Inte mycket just nu!
Jag blir själv så glad att se det lilla yrvädret så jag blir gråtfärdig av lycka!

Mamma lämnade rapport redan igår, när jag var på jobbet:
Milou hade klarat 2 timmar själv utan att kissa inne, när mamma var och jobbade.
Superbra!
Men sen var det ju det där med studenten...
Milou hade en TUFF eftermiddag och kväll/natt!
Vagnar med dunderhög musik och tjutande ungdomar, ja, Milou var vettskrämd.
Mamma fick hålla sig inne.
Gick ändå bra tillslut, Milou vande sig...
Någelunda.

Själv var jag överlycklig att få jobba just igår.
För att bo på söderväg innebär ju stråket där studentvagnarna går för högtryck och rutor som skallrar, ungdomar som skrålar, och man kan inte somna tidigt direkt!
Men på jobbet bor man "skyddat" och hörde bara vagnarna på låååååååångt, långt, långt håll, om ens alls.
Så där var det lugnt och skönt!
Synd om mamma och Milou går...
Skitskönt för mig!
Mardrömmen är ju när man ska upp och jobba efter en studentnatt, då kan man vara rejält mör av sömnbrist.
Iallafall jag.
Nu slapp jag både sömnbrist OCH allt oväsen.
Dock såg vi dom glada studenterna under eftermiddagen och vinkade så glatt tillbaka till dom partande unga.

Idag ska jag bara ta det lugnt...
Det blir ju jobb imorgon igen, så jag ska bara MYSA hemma med hund och kanske man .
Det beror på vad han ska göra, GOLFA säkert, jobba ska han ju göra på kvällen iallafall.
Mitt egenkomponerade virkprojekt gick definitivt i graven igår, det gick inte att rädda.
Den blev helt enkel inte bra!
Kan knäppa en bild och visa hur den ser ut, och att det blev bra på en docka...
Men inte på en människa.
Jag har börjat på en mörkgrön sjal istället.
Nu ska jag och vovven gå vår lilla förmiddagspromenad.
Min mysvovve




Kommentarer
Postat av: Ingrid

Tittar in och önskar dig en trevlig pingst!



Kram Ingrid

2011-06-11 @ 17:06:54
URL: http://stenstugu.com/wp
Postat av: Bloggaren herself...

Tack detsamma Ingrid :D

Kram Madde

2011-06-11 @ 22:10:05
URL: http://stickqvick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0