Vem sa att overall är fult?

Jag har varit i rejält opopulär i någon timme här.
Jag var tvungen att bada den lilla hundprinsessan, för hon såg mer ut som ett TROLL än en hund!
Trädgården, rabatter, smuts, jord och nyklippt gräs har gjort sitt på den lilla vovven och hennes päls, hon var SÅ SKITIG.
Alltså blev det ett litet bad, och vips gick hon från troll till hundprinsessa igen!
Men då vart inte valpmamma Madde så poppis efter det.
Hon ville inte ens äta ute i köket efter badet, både jag och köket var ONDA, och hellre kröp hon upp i famnen på husse och slängde det LÅNGA, ONDA, ÖGAT på mig.
Rys och åter ryyyyys för matte.
Nu har hon helt plötsligt glömt att både jag och köket är onda, jag har fått MYSA igen.
Piju, jag är inte i onåd längre
Tur att hon inte är långsint.

Någon mer som inte heller är långsint längre, är kanien!
Det verkar faktiskt som om han accepterat Milou.
Ute, så verkar det nästan som om BÅDA tycker att det är roligt att jaga runt nu.
Leo i buren och Milou utanför.
Kaninen är inte längre sur, utan springer liksom mer jazzigt i buren och skuttar jämnsides med hunden.
Han gör inga utfall längre, iallafall inte idag, när hon hetsar upp honom.
Dom bara springer runt, runt, runt och får motion båda två.
Inne...
Ja, jag lämnar dom åt sitt öde och rutinen har blivit att Milou snor ett halmstrå från buren, kaninen springer fram till kanten och nosar.
Hunden nosar tillbaka, tar ytterligare ett halmstrå, biter på halmstrået en stund, går fram, tar ett nytt, dom nosar...
Osv.
Leo körde en mycket lugn stil idag, jag hoppas det håller i sig.
Milou, ja hon tycker fortfarande det är skitkul med den konstiga hunden.
Och ännu roligare när han är sjysst, som idag.

Annars så måste jag bara avsluta med att skriva, att denna sommaren är dom bästa plaggen i min garderob...




Mina två jumpsuites!
Den ena från HM och den andra från La Redoute.
Jag kan inte riktigt bestämma mig för vilken jag ska ha imorgon...?
Dagens ilandsproblem, what to wear, what to wear, that is the question... 
Vem sa någonsin att overall är FULT?
Ja, inte var det jag!
Vi ses imorgon innan jobbet.



Kommentarer
Postat av: grannen veronica

byxdress ÄR det absolut uuuunderbaraste plagget man kan gosa omkring i.

har själv införskaffat 3 nya till denna sommar och en sen förra sommaren. satt å planerade in en av dem nya till midsommarfirande på fårö och tänkte att det kommer bli sååå skönt å traska runt i, tills jag kom på den ohärliga tanken med att man kanske kissar i skogen...icke kul å klä av sej heeeela plagget för å slå en drill, haha, tur man är innan-klok ;o)

2011-06-03 @ 22:21:42
Postat av: Bloggaren herself...

Ha, ha, ha, ja det må vara ett überskönt plagg, men praktiskt ur "toalettbesöks-synpunkt"...

Nä, det är det sannerligen inte!

Speciellt inte om man ska kissa i skogen :D

Himla tur att du kom på det INNAN, som sagt ;D

KRAMIS

2011-06-04 @ 00:01:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0