PLING, sa det i min skalle...

Milou vill gärna gosa, blir irriterad när matte ska virka...



Milou klämmer in sig mellan mattes armkudde och soffkanten!
Snark, man sover himla gött där också.

Jag och sonen gick en promenad med Milou förut, gick bra, sonen kommer fixa promenader jättebra i framtiden.
Och MATPROBLEMET är över!
Milou har haft stora problem med att äta sin mat, och det började när värmen kom.
Jag har i princip MATAT henne, hon har tagit några tuggor av maten sen inte velat ha.
Hon är rätt smal...
Så det har blivit till att mata henne.
Men så sa en av mina vänner häromdagen att jag kunde ge hunden fodret torrt, maten blir ju lätt "äcklig" och dålig nu när det är så varmt.
Och hundarna blir kinkiga.
Idag tänkte jag på eftermiddagen, jag ger henne fodret torrt.
FÖRST ställde jag fram en skål med blött foder, hon vände på tassen och gick iväg, tog inte en endaste tugga.
Ställde då fram en ny skål med torrt foder...
SLURP, sa det så var skålen tom!
Kvällsmat:
Torrt foder...
SLURP, borta!

Jag ringde min andra vän som är hundproffs:
Är det okej?
Kan hon äta fodret torrt, för då äter hon ju liksom...?
Absolut, sa hon, se bara till att hon dricker ordentligt också.
Vissa hundar gillar inte blött foder, fortsätter hon.
PLING, sa det i min skalle.
Nä, just det, det gjorde ju för fan inte Flisan heller!
Hur sjutton kunde jag glömma det?
Jaja, minnet är bra, men kort.

Och Milou har druckit som en svamp efter matintaget, då var det problemet löst.
Gud så skönt!

Jag och sonen ser just nu "So you think you can dance", vårat favoprogram.
Att se IHOP då, många är sjukt duktiga.
Det slutar skitsent, men det är sista skoldagen imorgon och klassen ska vara i Tallunden, så...
Han får vara uppe.
Nattinatti, vi ses imorgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0