Jag vill ha ÄKTA pinnar...

Dagen i bilder...



Va...?
Neeeeej, du menar väl inte på fullaste allvar att vi måste gå upp nu?
Jag trivs bättre här...
I sängen.



Okej, Hällarna, nåja det får väl gå då.
Det är väldigt kul där.



Vad väntar du på, kom igen, nu går vi.
Sätt fart tack!



Väl hemma så lekte jag med flaskan, den är skitkul.
Matte, hon virkade på den millitärgröna musselsjalen.
Hon tycker den blir skitsnygg, matte ÄLSKAR GRÖNT.
Och mig.



Matte fick besök av sin arbetskompis Fin-Catrin och hennes två små yrväder.
Dom satt i bersån, fikade och pratade.
Jag...
Jag somnade i mattes knä.
Jag vaknade av att lill-husse kom hem, han hade två tjejer med sig.
Dom ville gosa med mig, det fick dom.



Nej...
Jag SKA inte tugga på lill-husses mål.
Jag KAN stå emot.
Matte blir vansinnig.



Nä, jag kan inte låta bli!
Jaha, här kommer matte med min skinn-tuggpinne i högsta hugg, men fotbollsmålet är så mycket godare att tugga på.



Men jag ville inte ha den där skinn-tuggpinnen.
Jag vill ha ÄKTA pinnar, pinnar i trä.
Så jag letade upp en äkta pinne.
Matte gillar inte det heller.
Hon är så djäkla jobbig, nej, nej, nej och åter nej, det är det enda jag hör.



Okej, nu händer det något hos grannarna...
Ska jag springa dit eller ska jag gnaga vidare?
Jag gnager nog vidare.



Pinnar...
De e livet de!



Sen var det dags för promenad igen.
Vi gick till frissan för lill-husse skulle klippa sig.
Frissan har fått kattungar, hennes man visade upp dom och sa att DOM var mycket finare än MIG!!!
FNYS!
Matte försvarade mig direkt, hon sa att jag var finare än dom.
Frissan tyckte vi var skitlarviga.
"Alla var lika fina och söta", tyckte hon.
Matte sa:
"Det var han som började jämföra..."
PRECIS, tänkte jag.
Matte tycker jag är jätteduktig när vi kör sån här "social träning" som hon kallar det, när vi är ute bland folk och gör olika saker..
Hon gillar att jag kan slappna av fast det är buller och oväsen och okända människor.
Frissan fönade håret på en kund...
Jag somnade.
Ja, sen gick vi hem, jag har käkat.

Nu ska matte, husse och lill-husse se en film, jag...
Ska nog sova en stund.
Matte kanske skriver lite till sen.
Imorgon ska hon jobba, hon har redan ångest för att lämna mig.
Jag...
Ja, jag ska vara hos mormor.
Jag har det himla lyxigt där också, vi ska nog typ mysa.
Voff så länge!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0