Jag ska aldrig säga aldrig mer...

Den skogsgröna/millitärgröna mohairmusselsjalen nu i butik ;D

www.stickqvick.blogg.se/butik

Och så här blev den...



Ja, jag ska göra en sån här till mig själv också, fast till hösten.
ÄLSKAR ju färgen, grönt, det är MIN färg det.

Och hade någon, framför allt Klokboken, sagt till mig för ett år sedan att jag skulle köpa mig ett par "pyjamasbyxor" (ja, vi kallade det så i vår ungdom, när det var poppis på 80-talet typ), då hade jag skrattat henne ända till Happaranda.
Nu har jag TRE par som flitigt används sen i april.
PLUS ett par gubbyxor.
Gud så omodernt-modern jag blivit igen.

Fast jag skulle ju aldrig sätta på mig såna kläder igen, ever.
Sa jag när det blev omodernt.
Nu ÄLSKAR jag alla mina pyjamasbyxor.

Och hade Klokboken sagt till mig att jag dessutom sagt till mig att jag skulle köpa mig ett par pyjamasbyxor med INKA-mönster...
Då hade jag sagt upp bekantskapen och anklagat henne för förtal!

Varför dra in Klokboken i detta, undrar ni säkert...?
(och kanske hon med ;)
Jo men det är för att Klokboken och jag alltid brukade säga, och fortfarande säger, när någon färg eller klädesplagg blir omodernt:
"Den där STILEN kommer jag ALDRIG sätta på mig igen!"
Alternativt:
"Den där FÄRGEN kommer jag ALDRIG ta på mig igen!"
Men så går tiden och det som " vi ALDRIG skulle"...
Det GÖR vi!

Åter till INKAmönstret...
Ja, pyjamasbyxe-motståndet är ju redan passerat.
Igår...
Jag hittade ett par pyjamasbyxor... med inkamönster... som såg... fula... FINA ut.
Och jag provade.
Dom satt som en SMÄCK!


Ja, dom kanske inte ser så festliga ut såhär...
Men dom var VÄLDIGT FESTLIGA på mig
Jag ska ALDRIG säga ALDRIG mer...
Iallafall inte när det gäller kläder!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0