Ringa och kolla...

Jag och lilla gosegrisen kör vår lilla morgonrutin och har nu landat i soffan med Tilde på tv´n!
Vi har det skönt, jag och gosegrisen.
Idag har jag bestämt mig för att ta det lite lugnt, kanske en motionsrunda och sen bara vara hemma och virka.
Sambon ska nog iväg och spela golf och sonen ska börja på fotbollsskola.
Så det blir en lugn, lugn dag.
Behöver göra lite nya FIN-sjalar igen, för jag har sålt 4 den här månaden.
Imorgon får jag reka i den närmaste garnaffären efter det tunnaste garnet, och se vilka färger som finns.
Jag gissar att det INTE finns dom färgerna som jag vill ha.
Men då får det faktiskt bli en tur till Slite eller Hemse, jag ska ringa och kolla vilka färger dom har.

Annars så fick jag MMS från Norge igår...
Och min UNDERBART SNÄLLA Nybyggarkusin hade varit på "Stoff & Stil" och shoppat mohairgarner. Lite tjockare mohairgarn, i turkos, ljusgrått, brunt och ljusrosa!
Jag blev jätteglad att dom färgerna jag ville ha, fanns.
Så nu kommer dom väl någon/några dagar efter midsommar.
Jippie!!!!

Och appropå midsommar så blir det midsommar i Katthammarsvik iår.
Ser jag verkligen framemot, vi ska hos Klokboken och hennes familjs sommarhus i Ängmans.
Tror vi blir ganska många och upplägget blir som vi brukar ha det...
Egen picnickorg till dans och midsommarstång, grilla och sill på kvällen vid huset.
Låter väl som ett BRA upplägg va?
Och det bästa av allt...
Blir det varmt och fint väder, då har vi badstrand bara några meter från huset!
Alltså håller jag tummarna för SOL och värme.
Även om vädret kanske inte ser så lovade ut ännu.
Men det kommer, jag är helt övertygad!

Känner konstigt nog att jag är djäkligt trött just nu.
Jag är helt slut, trots att jag sovit som en stock inatt.
Hm, konstigt.
Ja, ja, det blir ju inte många knop ändå här.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0