Vi har ömsesidig kommunikation!

Har en liten stund att hinna med lite bloggande...

Morgonrutinen är verkligen spikad här...
Klockan ringer, matte frågar:
"Ska du gå ut och kissa".
Milou tar sig knappt upp ur bädden, viftar trött och trögt på svansen.
Ut och göra nr. 1 och 2.
Upp i lägenheten igen, somna om.
Milou då alltså, inte jag.
Och det är så skönt.
Hon är så COOL!
(här då, inte på Indiska kanske ;)

Sen upptäckte jag igårkvälls för första gången att HON faktiskt LÄRT sig meningen:
"Ska du gå ut och kissa?".
För...
Hon nosade runt här som en galning, lekte lite, nosade, jag kollade klockan hur längesedan det var sen hon var ute, och jag visste att hon ätit och druckit.
Det rätt lång tid sedan.
"Ska du gå ut och kissa?"
Milou hon avbröt sitt nosande och tittade på mig...
Jag reste mig, tog på mig jackan och Milou hon satte sig på rumpan.
"Ska du gå ut och kissa?"
Noll respons.
Okej, tänkte den tvekande matten, jag tog av mig igen.
Satte mig i soffan, hunden satte igång och leka med sin nalle.

Efter ett tag blev det nosande igen, jag ställde min fråga medans jag tog min jacka:
Svar:
Svansviftning och gick med mig mot trappen.

Mattes slutsats:
Milou fattar efter idogd tjatande i veckor av matte att när matte frågar "Ska du gå ut och kissa", då undrar hon om jag ska ut och kissa.
Milou svarar med svansvift och glad gång mot trappen.
Milou FÖRSTÅR vad matte menar.
Matte...
Hon är GLAD att Milou fattar.

Det är första gången jag SER att hon fattar vad jag menar i den frågan.
Vi har ömsesidig kommunikation.
UNDERBART!
Nu ska jag till jobbet, imorgon är det SEMESTER!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0