Dagens förvirrande sjukvård...

Så blev det då äntligen semester.
Äntligen...?
Nja, inte äntligen egentligen.

Detta är nog första året i hela mitt arbetsliv som jag INTE känner att jag behöver semester!
Inte menalt eller kroppsligt, om ni förstår vad jag menar.
Alltså att jobba dygn, det gör att man inte blir så utarbetad.
Jag är varken trött eller utarbetad, jag bara är...
Som vanligt!
Jag är ju så mycket ledig ändå.
En skön känsla ska ni veta.
Väldigt skön.
Jag hade lugnt kunnat fortsätta jobba som vanligt under hela året, OM det inte varit för FAMILJ och valp.
Jag går alltså på min semester lugn, utvilad, glad och skön.
Semester, jippie, men inte nödvändig.
HUR konstigt är inte det?

Igår ringde jag Dr. Martin.
Behövde nya mediciner till både nacke och acne.
Och Dr. Martin...
Jag älskar honom!
Denne läkare av den gamla stelbenta sorten är SÅ GO!!!
Han vart så glad, precis som förra gången vi pratade att det ändå går så bra som det gör med min nacke.
Han var så gullig i telefonen när vi pratade, på sitt lilla stelbenta sätt.
Jag blev både varm i hjärtat och full i fniss.

Vi pratade lite oro, från min sida då, om framtid.
Men som Dr. Martin sa:
"Det tar vi DÅ, inte nu när det är bra!"
Han har så rätt, men ändå kan jag fundera på vissa saker.

När vi sen kom in på hudmedicinerna blev det dock ARGT.
Inte på mig, men på "Hudmottagningen".
Hudmottagningen ville ju skriva över mig till Dr. Martin, för jag "KAN" ju min hudsjukdom nu.
Och skulle det bli värre, så fick jag komma tillbaka som patient till hud.
Dom hade typ lite "ont om plats" för mig som patient.
Och jag "kan" ju då som sagt min sjukdom vid det här laget, tyckte min hudläkare.
Jaha...
Ja, jag sa ju tveksamt "ja" till det där förslaget!
Var väl inte helt okej med det arrangemanget.
Men så gjorde min hudläkare iallafall.

Så behövde jag ju då kräm och tabletter till rosacean.
Och Dr. Martin skrev ut krämen, men blev JÄTTEARG på att han inte fått någon remiss från hud, ett litet meddelande bara, och nu skulle jag då få medicinering via honom.
Hudtabletterna ville han inte skriva ut, utan att få information från hud om hur min sjukdomshistoria såg ut!
Okej...
Jag fick då ringa hud, och pratade med en sjuksyrra i omgångar om det här.
Helt plötsligt blev allt FÖR KRÅNGLIGT för Hud.
För min ordinarie hudläkare har slutat, och dom läkarna som jobbar där nu...
Orkade inte skriva någon remiss, för dom kände ju inte mig.
Okej...?
Så vad händer då, VART ska jag nu i fortsättningen vända mig med rosacean, undrade jag?
Sjuksyrran som var lika förvirrad som jag efter alla turer under 3 samtal sa:
"Hörru, vi säger att du blir kvar här nu, du kan lika gärna "sköta" din sjukdom via oss, och blir det värre...
Ja, då tillhör du ju redan oss!
Du får in din medicin på apoteket till imorgon."

Så då var jag ingen belastning för den överbelastade avdelningen Hud trots allt?

Dagens förvirrande sjukvård!
Tur att man är förhållandevis UNG och kan hänga med i alla svängar.
Vem tillhör jag, vart ska jag gå, vem hjälper mig...?
Ja, nu TROR jag att jag vet.
Men det kan ju alltid ändra sig till imorgon.
Bäst att jag ringer Dr. Martin och berättar att han slipper mig i "Hud-frågan"

Världens bästa LEKSAK är iallafall nu...



Godisbollen!



En boll som man fyller med små gobitar, jag brukar varva levergodisar och hundmat, och så låter man hunden lukta...
Sen har Milou FULLT upp med att rulla runt den där bollen och försöka få ut en gobit!
Ibland kommer det en bit, det triggar att fortsätta rulla runt bollen.
I början var hon livrädd för bollen, nu, efter en vecka är den SKITKUL.
Och hon får stimulans.
En väldigt bra leksak.
Flisan hade något liknande för en herrans massa år sedan, som sen bara försvann från trädgården.
Snodd förmodligen.

Pratade med sonen igår, han ska fira midsommar med oss.
Kommer idag, vi ska hämta honom snart från fotbollsskolan, jag måste hoppa i duschen.
Återkommer.


Kommentarer
Postat av: Charlotte Lundstedt

Hej! vad spännande din blogg är! kommer med all säkerhet läsa dina inlägg igen. =) Ha en kul helg :p

2011-06-30 @ 18:34:58
URL: http://jade.se
Postat av: Bloggaren Herself

KUL att du hittade mig, välkommen igen ;D

Ha en kul helg du med!!!!

Madde

2011-06-30 @ 20:14:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0