Nuffe-Tuffe!

Ordningen är återställd här på Casa de Sud.
Om än något senare än vanligt.
Vaknade 09.14 och jag och Milou låg och drog oss en extra stund.
Men nu, när jag tycker att klockan bara borde vara runt 09...
Då är klockan redan 10.49.
Känns som halva dagen redan gått, jag som alltid vaknar i ottan.
Fast...
Jag behövde väl ta igen lite sömn efter midsommarafton och midsommardagen, Milou med.
Hon sov hela eftermiddagskvällen igår, var uppe någon timme MAX, somnade om igen.
Hon sov hela natten och nu har hon också kommit i fas, det kostar på att vara på partaj...
Även för en valp!
Jag tror vi tar cykeln till Hällarna och tar en liten tur när vi fått på oss lite kläder.
Eller när JAG fått på mig lite kläder kanske jag borde skriva, Milou är ju redan färdigklädd.

Förövrigt har jag insett att Milou har fått sitt inofficiella GOSE-namn av mig.
Ja, jag har då en förmåga att DÖPA alla mina djur till "ordentliga" namn, sen får dom töntiga gose-babynamn som används lika flitigt som "det riktiga" namnet.
Filsan hade ju tex "Flisegrisen", Blåsippan "Sippan", Katinka "Tinkis", Mozart "Lök-mulle", Leo "Fnuffisen", bara för att NÄMNA NÅGRA...
För jag har ju haft en hel del djur i mina dagar!
Och nu har jag märkt att ur min mun kommer:
"Nuffe-Tuffe" när jag pratar med Milou, "Mattes lilla Nuffe-Tuffe" hör jag mig själv säga gång på gång!
Don´t ask me why...
Det bara blir så, jag har en förmåga att babyfiera alla mina djur, och det har jag haft sedan jag var liten.
Så...
Nuffe-Tuffe är Milous inofficiella namn.
Bara så ni vet liksom

Vidare idag ska jag sätta fingrarna i ett gammelrosa garn och börja på en FINSJAL till i lilla boden.
Känns som det behövs en med fluffiga och svepande fransar i rosa.
Rosa är det nämligen tunnt med, färgmässigt där ute just nu.
Och rosa som går så bra.
Dags att börja dagen, jag ligger redan efter!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0