Cerise bomullssjal klar & Krigsbyte!

Den cerisa bomullssjalen är klart!
Den blev riktigt bra faktiskt.
Nu blev det kanske inte så bra bilder, men här kommer dom.
Innan frans...





Efter frans...








Svårt att få till något klokt i bildväg som vanligt så här dags när det är mörkt...
Bättre lycka imorgon!

Vi har sett film med sonen, "Boog & Elliot 3".
Den var så dålig så jag nästan dog.
Men innan vi kom så långt som till filmen så kom sonens kompis infarande här...
Dom var på Hällarna här nedanför och lekte, dom hade hittat ett hål i marken som var av "millitär art", typ en bunker.
Det behövdes en ficklampa för att kunna SE NER i bunkern.
Och sambon sa uttryckligen ifrån, innan sonens kompis försvann, att "dom fick INTE gå ner i bunkern"...
NÄ´rå, det skulle dom absolut inte göra!
Så pep han iväg som en oljad blixt.

Efter ett tag kom tre uppspelta små killar tillbaka med...
TROFÉER från bunkern och bilder tagna med mobiltelefonen!

Vad hände med förbudet att gå ner i bunkern, undrade sambon...?
Jooo...
Det glömdes liksom bort!

Och sen började ett redovisande av bunkern, och FÖRST hörde jag ett sabbande av sambon.
Alltså, jag kommer ju SJÄLV ihåg när man upptäckte saker som liten, det var ju så spännande att DET KUNDE vara någon riktigt spökhus man hittat inne skogen, kanske med ett LIK nedgrävt om man hade tur, det kunde vara en RIKTIG SKATT man grävde efter, det kunde vara...
Vad som helst i fantasins värld.
Då ville man ju inte höra LOGISKA FÖRKLARINGAR till allt.
Vuxna förklaringar typ.
Och här bluddrar dom på nästan som om dom hittat en KRIGS-SKATT och sambon började "vuxen-förklara" vilket JAG då kände kunde DÄMPA deras entusiasm...
Så jag gick in och sa ifrån lite på engelska för att få sambon att LÅTSAS lite, och inte döda upptäckten för barnen.
Tills jag då fick höra att dom släpat med sig KRIGSBYTE med hem.
Bland annat...



En PALL!
Som dom trodde kunde vara mycket värdefull, för den hade ju stått i bunkern SEN KRIGET!
Eh, jaha...
Och dom trodde att den skulle kunna platsa i ANTIKRUNDAN!
Oj, jaha...
Jag gick ner och tittade på fyndet och kunde som auktionistens dotter, loppisarnas superfyndare konstatera:
Nja, den är nog tyvärr INGET för Antikrundan!
Sen var det en plastkarta av något slag...
Inte heller den var tyvärr Antikrunde-kioskvältare.
Dom lät sig dock inte nedslås av detta faktum, utan tvättade den ren från fågelbajs istället.
Dom hade ju iallafall hittat en bortglömd, millitärbunker från kriget och DET...
Är var sannerligen inte KATTSKIT det heller
Ljuvliga barndom...
Måtte den hålla i sig något år till.

Nu ser jag "Pretty Women", blev lite nostalgisk när jag såg att den gick på 5:an.
Jag ska se den klart, sen hoppa isäng.
Imorgon har jag en hel dag för mig själv...
Den ska jag uttnyttja!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0