Den var lite för liten...

Förmiddagen har spenderats på följande sätt:
Bakat.
Promenad till lilla Sunshine och fikat.
Och jag testade ponchon jag gjort till henne, den var lite för liten.
Jag hade ju inga mått när jag svände ihop den utan gick på en "ho".
Men nu har jag sprättat upp lite och virkar den lite längre till halsöppningen och lägger på en volang nertill för den vart lite för kort.
Fast tur som är så är det bara att bygga på för att få den perfekt.

Så var jag i garnaffären här brevid för att köpa till det cerisa bomullsgarnet Tilde, som jag började på igår.
Det fanns ALLA färger utom det cerisa kvar!
Vilket innebär att det kan skilja i FÄRG eftersom det inte kommer vara samma färgbad.
Morr.
Alltså kommer jag repa upp det jag gjort så inte garnet blir för förstört, och spara det till det mönstret det var ämnat för, nämligen ett linne.
Så irriterande.
Jag hittade ett MÖRKGRÅTT, jättefint garn som jag funderar på istället.
I mohair...
Suprise.
Jag har så svårt att slita mig från dom där FLUFFIGA garnerna.
Eller så fortsätter jag på den lila.
Fast jag tror inte det
Nu ska jag fortsätta med sockersmulans poncho iallafall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0