God morgon!

God morgon!
Jag sitter nu och laddar för jobbet, men skulle helst stanna hemma.
För...
Jag vill göra klart min sjal
Det känns som om morgondagen är allt för lång ifrån just i "virka klart sjalen-frågan".
Men, men, man måste ju jobba för brödfödan också.
Nä, det ska bli kul att jobba faktiskt, jag känner mig laddad och utvilad!

Sitter och ser nyheterna och flyktingkaoset.
Ser fruktansvärt ut, det som slår mig dock, är att jag ser MEST MÄN som sitter i dom tillfälliga flyktinglägren.
Var är kvinnorna och barnen?

Och appropå det...
Så sa dom också idag på tv att hos försäkringsbolagen så får kvinnor betala lägre försäkringspremie när det gäller bilförsäkringar.
Männen får betala mer för att dom är mer RISKBENÄGNA är kvinnorna i trafiken.
HURRA, ojämnlikhet på ETT STÄLLE som gynnar kvinnorna för en gångsskull.
(jag visste inte detta eftersom jag inte kör eller äger någon bil... )
Och så är det tydligen så att män också får betala högre försäkringspremie för att dom DÖR TIDIGARE än kvinnor också.
Alltså i en vanlig försäkring...
HURRA, ännu en ojämnlikhet som gynnar kvinnor!

Men...
Nu får inte försäkringsbolagen hålla på och GYNNA kvinnorna längre, nu ska det vara JÄMNLIKT i försäkringarna.
Vilket innebär förmodligen att premier kommer STIGA för kvinnorna.
Såklart...
Kunde nu inte vi kvinnor få ha åtminstone NÅGOT som gynnar oss ekonomiskt i samhället?
Nä, tydligen inte.
Lustigt att det aldrig är tvärtom...?
Att ALLT SÅNT som GYNNAR MÄNNEN, tex att män har högre löner fastän man kan ha samma jobb, samma utbildning...
DÄR har man inte lust att "justera" det jämnlikt PRONTO, männen har oftast högre lön.
Jag skulle kunna räkna upp MASSOR med saker som är ojämnlik, till kvinnans nackdel...
Men det hinner jag inte nu, fast NI vet ju säkert själva.

Det är bara så lustigt att det ska justeras OMEDELBART till männens fördel i bilförsäkringspremier, när man i ÅRHUNDRANDEN inte kan justera NÅGOT till kvinnas fördel.
Där ska det bara tuggas en liten stund och sen spottas ut på sophögen.
För att glömmas bort.
Lustigt som sagt.
Jag hinner inte utveckla mig längre för nu ska jag hoppa i duschen, vi ses imorgon!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0