Lovar stort, håller tunnt...

Lovar stort, håller tunnt...
Det är mitt lilla frö det!
Igår var det SOM VANLIGT svårt att sova för sonen.
Han höll på och trixade i all evighet och jag har börjat köra stenhårt med:
IGNORERA.
Den metoden har funkat lite bättre än att "BE SNÄLLT" eller "BLI ARG".
Och han ska ju, enligt egen utsago, studsa direkt ur sängen varenda morgon, bara han får vara uppe lite längre än läggtiden.
Det har hänt möjligen 2 ggr under många, många år.

Nyss var jag inne och väckte honom.
Ingen reaktion, han var helt väck.
HALLIHALLÅ, vakna, vakna, försökte jag lite bryskare.
Då vänder sonen ansiktet mot mig, fortfarande blundar, och säger ett långt och utdraget "SCHHHHHHHH!"
Nej, vakna...
"Mmmm, hej då!"
Nu sitter jag och ser det sista av mitt morgontv och ropar hans namn.
Inget svar.
Lovar stort, som sagt.

Hörde på nyheterna att Charile Sheen fått sparken från "Two and a half men".
Orsaken:
Moralisk oskötsel!
Det var väl inte en dag förtidigt.
Han har ju fått rätt många chanser att försöka rehabiliterats och behålla sitt jobb, sin familj...
Det har ju inte gått så bra.
Den där senaste intervjun i amerikansk tv var ju både KUL, horribel och fruktansvärt sorglig.
Han var ju så HÖG och förmodligen full också, att dom aldrig borde sänt intervjun.
Men sensations-tv är toppen.
Eller kanske inte nä...
Fast jag har suttit själv på nätet och småfnissat åt den där intervjun, men samtidigt haft en klump i magen av obehag.
Där sitter han och kastar ur sig mening efter mening med knarkhöga, sjuka åsikter, med en hel värld som åskådare.
Nåväl...
Nu lär han väl dyka ner i första bästa kokainberg med näsan före.
Stackarn.

Nu ska jag hoppa i duschen.
Sonen äter frukost.
Idag får både han och jag skjuts till skolan och jobbet av mamma.
Jag behöver få dit nya fräscha lakan och ta hem en kasse med tidningar till kaninen.
Vi ses imorgon!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0