Dom andra undrade om jag "hade fel i huvudet"...

Jag hann inte med så mycket bloggande här igår.
Eftermiddagen gick så fort med lite virkning, mathandel, matfix och sen...
Fick vi gäster.
Det blev bakpotatis med sallad och tre olika röror, en köpt ishavsröra, en hemmagjord lite nyttigare skinkröra och sen gjorde SAMBON en som skulle passa hans behov...
För han är ju "lite petigare" som alla redan vet, och då gjorde han en med BACON, riven ost och pamesan & vitlökscreme fraiche.
Den var salt.
Sen tyckte han inte om den själv heller och det var för att "det var creme fraiche" ihop med baconen i.
Vi andra undrade vad det var för skillnad när man gör en helt vanlig SÅS med creme fraiche och den är värmd, jämnfört med kallrörd...?
Nä, det gick bara inte att äta det så där.
Och sonen var OCKSÅ missnöjd och petig.

Jag suckade bara inombords som vanligt, och var GLAD att VÅRA GÄSTER åt och åt och åt av rörorna och tog mer bakpotatis!
Jag var glad att dom tyckte det var lika gott som jag tyckte.
Det spelar ju SOM ALLA REDAN VET, ingen roll VAD man lagar...
För männen i huset kan INTE VARIERA sig!!!!
Spelar ju ingen roll vad man hade ställt fram på bordet ändå, för inget smakar inte bra om det inte är köttfärsbaserat eller kött, bea och pommes!
(korv, pizza och hamburgare om det är köpt ;)
Jag tänkte då igår att bakpotatis kräver inte så mycket jobb (jag hade jätteont i nacken igår), det går att tillfredställa allas behov och smaker i röra-väg och det är gott.
Men ICKE då.
Nåväl, jag släpper det för idag, jag blir bara arg.

Vi åt alltså ett litet gäng, sen när vi flyttade in i vardagsrummet till fikat kom det två till, och en var tvungen att stanna hemma pga "magsjuka".
Så laddade vi upp till Melodifestivalen.
Kaffe, godis, kladdkakemuffins, chokladbollar, chips, ostbågar och glass.
Ja, INGET saknades ur MELODIFESTIVALE-SVULLO-KOSTCIRKELN!

Och jag trodde att jag skulle vara jättetrött på alla låtarna, och inte bli så engagerad.
Jag trodde att vi alla skulle vara lite avslagna på Melodifestivalen.
Men jag hade FEL!
Vi blev i vanlig ordning väldigt uppeldade och hade ganska olika smak.
Min 4-i-topp lista så ut som följer:
1. Eric Saade
2. Danny
3. The Moniker
4. Nicke Borg

Dom andra undrade om jag hade "fel i huvudet" altenativt "skämtade" om att jag tyckte Eric Saade skulle vinna.
Nej, det hade jag ju då INTE, jag tyckte HAN var bäst.
Det tyckte inte dom andra, Eric var FJORTIS-VAL och att Danny var bäst!
Okej...
Men vem VANN????
Ja, det gjorde ju MIN FAVORIT!!!!
(såklart ;)
Men då haglade fjortis-hatet från sofforna.
FAST...
Vi kunde faktiskt konstatera här att så fort "The Monikers" låt spelades live och när dom spelade i röstsammanhanget, då SJÖNG vi ALLSÅNG!
Ja, kanske ändå att DEN skulle funkat bättre?
Man blev/blir ju onekligen väldigt GLAD av den och texten lockade till sång varenda gång.
Som jag upplevde det så har låten VÄXT för varje lyssning sen man hörde den första gången.
Ja, ja, vi får väl se hur det går för Eric, JAG håller tummarna i allafall.
Sen skiter jag väl i vad dom andra tycker

När melodifestivalen var över åkte två hem, sambon stack ut och jobbade, sonen och lill-bonuskussen pep in på hans rum och spelade Guitar Hero...
Och jag och stor-bonuskussen kröp in under en filt och såg:
Downtown Abby!
Under vördnad och tystnad.
Och åt överbliven glass.
Det blev en väldigt lång, mysig och trevlig kväll.
Vid 00-slaget var jag och sonen själva, då DÖK vi isäng och somnade som stockar.
Jag somnade på spikmattan för jag hade SÅ djävla ONT.

Sen sov jag till klockan ringde här, sonen skulle ju upp på fotbollsträning.
(jag sov faktiskt till 09.20!!!!!)
Jag...
Startade dagen med KANELBULLE och smör på den, och kaffe.
En riktig "morsan-frukost" med andra ord
Nu sitter jag och jäser i soffan, har inte lika mycket värk som igår, men HAR värk dock.
Jag önskar mig en MENSFRI vardag snarast så hormonerna blir VÄRKFRIA igen.
Vi ska ta det lugnt idag.
Möjligtvis blir det en familjetur till bibblan med lite fikamys, eftermiddagsfilm och sen...
SOLSIDAN.
Nu ska jag hoppa i duschen.
Återkommer.


P.s. Fjortis-vinnaren...


D.s.











Kommentarer
Postat av: Kristina

Håller med dom andra! Det var sämsta låten av alla tio! Sara Varga var bäst men inget att skicka till Tyskland, Moniker skulle vunnit!

2011-03-13 @ 12:15:07
URL: http://jultorpet.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0