Ny hemsida till sjalbutiken i bloggform!

Dra mig baklänges på en SLÄPKÄRRA!!!!!

Gud vad jag har haft datatid idag.
Jag har fått ont i huvudet av all koncentration och pyssel.
Nu har jag lagt ner hela djäkla dagen på att RÄDDA min hemsidetext, gjort en ny hemsida, m.m
Jag avslutade Googlekontot, för det var HOPPLÖST att få texten som jag ville ha det.
Det var hopplöst så in i helvete!
Jag har avslutat den där hemsidan "n.Nu", jag har inte lust att betala pengar för att få ladda upp bilder.
Den är SNYGG det är den, men den är ÄNNU MER svårarbetad än Blogger, så den rök.

Jag gjorde ett NYTT KONTO på den här bloggen och har kopierat hela skiten från Zoomin-hemsidan och fått över ALLT!!!
Piju, pyssel och pet till förbannelse, med det funkade HÄR, jämnfört med Blogger och n.Nu.
Jag tar en paus nu och sen ska jag ändra alla bilder, dom är inte så bra kvalitet när dom är överförda från Zoomin.
Jag går in i mitt arkiv och tar fixar nya.
Så nu har jag en "hemsida" igen, fast i bloggform, men det blir ju GRATIS.

Så den NYA LÄNKEN ligger som vanligt under mina LÄNKAR.
"AB/STICKQVICK BUTIK" alternativt http://stickqvick.blogg.se/butik .

Inte så proffsigt som jag hade önskat, men FUNGERANDE, för snart läggs ju Zoomin ner.
När jag klar med att ha bytt ut alla korten ska jag börja med att lägga upp lite nya grejer också, fast det blir nog inte idag.
Nu har jag gjort mig lite kaffe och plockat ur diskmaskinen, ombyte förnöjer.
Måste nog öppna ett fönster och få lite luft här också, jag har syrebrist.
EN fråga jag måste ställa rakt ut i cyberrymden är för övrigt:

HUR FAN fixar folk att JOBBA PÅ KONTOR framför en dator hela dagarna???

Jag fattar det inte.
Jag blir nästan tröttare av att sitta still och DATA-arbeta en hel dag, än springa runt som en galning och "fixa".
Fy fan, jag skulle aldrig kunna ha ett jobb där jag sitter still hela dagarna och stirrar/jobbar framför en dator.
KRÄKS.
Men nu behöver jag det ju inte I VANLIGA fall, bara idag, nu när jag fixat med min "nätbutik".
SKITJOBBIGT, verkligen.

MEEEEEEEN...
Dagens BÄSTA var när min mor ropade i trappen:
"Madeleine, du har fått PAKET!"
Herregud, mitt hjärta slog DUBBELVOLT och jag undrade:
Kunde det vara så att jag fått min HETT EFTERLÄNGTADE 70-tals BOK??????
Kunde det vara så?



Jo tänk, det var THE BOOK!
Komplett med mönster och allt.
Fy fan, det var nästan så att jag svimmade av lycka.
Den har ju mönster som i mina ögon aldrig, aldrig kommer bli omoderna.
Det ENDA som saknas nu är en NY, klok SYMASKIN.
Men eftersom jag fyller 40 i augusti så finns det bara EN sak jag önskar mig:
Bidrag till en SYMASKIN!
Eller för den delen:
FÅ en symaskin
Jag kan inte sy snyggt på den gamla jag ärvt av mamma, och jag tror ju alla som läser min blogg vet att jag NÄR en dröm om att producera lite kläder också.
Framför allt till mig själv, men även till andra också, om intresse finns.
Madde-sjalar och Madde-kläder.
Dra åt pipsvängen.
Jag säger bara sak:
SYMASKIN!
Hjälp, jag får magknip bara av att veta att jag har BOKEN!
EN BIBEL.

Nu har jag inte tid med er, jag måste byta ut bilderna på sjalbutik-bloggen.
Återkommer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0