Tillbaka på skatten...

Så är jag hemma igen, men snart måste jag gå igen...
Har saker att göra.

Och idag låg min deklaration på arbetsbordet när jag kom hem.
Jag vart SÅ djävla FÖRVÄNTANSFULL över hur mycket jag skulle få tillbaka på skatten!


Jag hoppades på en tusing eller två...
Hade ju varit PERFEKT tillskott om jag nu ska köpa en symaskin.
Jag öppnade...

... och jag fick tillbaka TVÅHUNDRA SEXTIONIO kronor.

Oj...
Vilken JÄTTESUMMA!
Räcker ju till att kompletera med lite extra synålar TILL symaskinen jag ska köpa kanske.

Känns som om jag vill slänga något hårt på skatteverket, vilken besvikelse.
Öken.
Ja, ja, jag fick inte restskatt iallafall, som FÖRRA året.
Men då kom jag ju undan med blotta förskräckelsen med ungefär samma summa som iår...
Fast att betala in då såklart.
Nä, sjukskriven ska man iallafall INTE vara, för då får man RESTSKATT, då bidrar man inte till samhället.
Men LITE mer kunde jag väl ändå fått tillbaka...?
En tusing åtminstone.
Nåväl, jag hoppas på NÄSTA år istället.
Men då kanske jag inte har något som jag behöver köpa!
SNÖRP!

Jag har kommit en bra bit på den gräddvita mussel-mohairsjalen till mig själv.
Den blir nog klar imorgon eller i övermorgon.
Idag ska jag göra det sista på den lila, "roliga" musselsjalen.
Med STOR nål är det kul.
Med LITEN nål är det skittrist.
Kändes som det där sista kunde applicerats på FLER saker
Nu har jag inte tid med er mer, jag får lov att återkomma!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0