Ponchoflopp... igen...

Nyss ringde en av mina bästisar...
Hon hade bakat bullar och var inne i stan och lämnade av sin dotter.
Ringde mig och så fick jag en leverans av NYBAKTA BULLAR direkt vid dörren.
DET...
Är VÄN-LYX det!!!!
Fick order om att morsan skulle ha en bulle också, CHECK.
Jag har satt på kaffe.

Fast så ser vi på nyheterna nu.
Sonen ser också, vi bara gapar.
Jag mår faktiskt illa, det ser värre ut än i morse.

Idag tog jag det lugnt på förmiddagen, sen knatade jag iväg till Lilla Sunshine och hennes väna moder.
Så kom även bästis Syster J och bebis "Lilla B".
Och vi spenderade lite fikatid ihop och lite gos med kidsen.
Har väl sällan skådat sån GLAD bebis som Lilla B kan jag säga, hon kuttrade som en liten delfin.
Hon verkade var nöjd med det mesta på minimal sömn tydligen.
Lilla Sunshine började då lida av:
"Brist på UPPMÄRKSAMHET"...
Och vad gör man då?
Jo, då tar man sig upp på soffbordet och sitter, rullar runt, ligger och slutligen STÅ UPP!
Allt för att hålla intresset uppe från oss vuxna
Hon är välan för underbar hon också!

Och jag hade med mig PONCHON.
Den som blev så söt (sade/skrev den självgoda virkerskan) och även utökad i storlek.
Den var FORTFARANDE för LITEN och modellen, som för övrigt är TOPPEN till vuxna för man kan röra sig så BRA i den...
Var URDÅLIG till små barn.
Urdålig.
Ja, så den superfloppade och jag sa till min bästis:
Du får ha den som VÄGGDEKORATION eller slänga bort den, för nåt annat duger den inte till!
Hon hängde den på en galge och...
Den fick bli en dekoration i hallen.

När jag är klar med bomullssjalen ska jag plocka fram restgarnerna igen, och BÖRJA OM.
Jag har bestämt mig för den klassiska modellen av poncho, det passar nog bäst till barn och deras rörelsemönster.
Bra ÄNDÅ för då LÄR jag mig, jag är faktiskt inte van alls att göra till barn.
Jag har faktiskt aldrig gjort något till barn alls, när jag tänker efter.
Små barn då alltså.
Så nu får lilla Sunshine bli försöksmodell på lite barnalster, sen kan jag portionera ut lite hantverk till baby B och kusinbarn.
Dom är ju alla tjejer, det är ju perfekt!
Nu ska vi se film, jag återkommer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0