Promenad med sonen...

Jag har varit ute när SOLEN var som bäst och jag fick med mig sonen!
Jag tyckte helt enkelt att han skulle med ut och få lite luft i lungorna han också.
Det hade han INTE så stor lust med!
Han skulle...
Leka "Sagan om ringen" inne på sitt rum.
Då fick mamma-Madde en snilleblixt att vi skulle gå ringmuren runt och SE historia á la Sagan om ringen.
Han krävde lite övertalning, men sen så:
Okej då!
Lite gnäll tills vi mötte farmor och hunden Messi och sen, var vi ju framme vid ringmuren och då...



Var det ju bara att leka Legolas och vara en alv på uppdrag!



Träffad av okänd fiende...



När vi kom till hamnen ville sonen ner och gå på isen.
Han slängde smågrus på isen och sa:
Kolla, det är jättehård is, kom igeeeeen...
Isrädda-mamma som har gått igenom isen på fågelsjön i Själsö, där jag hade hästen sa:
Absolut INTE, aldrig i livet!
Så gick vi vidare längs strandpromenaden tittade på dom höga vågorna, pratade om tsunamin i Japan.

Sen önskade sig sonen att han kunde bli jätterik och köpa kruttornet och bygga om till bostad.
Vi var i botaniskan och försökte hitta vårtecken på marken.
Vi hittade inget, men vi HÖRDE massor med vårfåglar.
Underbart!



Sen kom vi till den uppbyggda trappen och platåerna vid paviljongsplan.
Och där hade sonen fullt upp med att leka karate-sagan-om-ringen-mix!



Jag satte mig i lä och SOLADE!
Obeskrivligt skönt!!!!



Sen gick vi över Klinten hem och när vi kom på Söderväg igen sa sonen:
"Det här var ju kul, det gör vi imorgon igen!"
Fint, mamma-Madde, det blev ju riktigt inspirerande för sonen!
Nu är det mulet, så vi var ute i precis rätt tid.
Nu ska jag virka lite.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0