Seg dag...

Idag har dagen varit seg faktiskt, jag har varit trött.
Bonus-kussen kom över och vi hade lite fortsättning på virkskolan.
Jag försökte sticka lite, det gjorde ont i nacken.
Jag gjorde tre varv på en åremössa, sen la jag ner.
Kanske jag ska göra tre stick-varv om dagen och vara nöjd med det...?

Sen var det möte på skolan i/om klassen.
Vi hade lite information först och sen delades vi in i olika grupper.
Inga barn eller föräldrar som "tillhörde" varandra fick vara i samma grupp.
Jag hamnade i en väldigt bra gruppkonstallation faktiskt.
Vi fick ett papper med lite uppgifter att diskutera och sedan skriva ner på ett papper vad vi kommit fram till.
Sen fick hela gruppen redovisa det framme vid tavlan.
Man kan ju hoppas att det kommer något GOTT UT från denna kvällen för hela klassen och barnen.

På hemvägen blev jag avsläppt vid Atterdags av X-kroken och sonen.
Jag skulle in och köpa något ätbart, hade inte hunnit äta innan mötet.
När jag kommer in där så upptäcker jag att dom öppnat en SALLADSBAR!
Och det har typ gått på nån dag, för jag var där i måndags och då fanns det ingen salladsbar.
Jag, "Plock-ihop-salladernas-superälskare" blev ju helt överlycklig.
Nu behöver man alltså inte längre ta sig till "Ica M", utan kan bara knata bort 150 meter till sin egen affär när fantasin tryter i matväg, och man ska äta själv.
ELLER när vi har en LAZY FRIDAY och dom andra vill ha saltig hämtmat från Sunes, då kan jag OXÅ ta hämtmat från Atterdags.
Det är ju kalas.
Så jag köpte mat från salladsbaren och knatade hem, blev stelfrusen.
Men nu är jag mätt och varm, har ätit lite godis och sett första säsongsavsnittet av "Greys Anatomy".
Nu ser jag en film på vår filmkanal "Brothers", handlar om en kille som kommer tillbaka till USA från kriget i Afghanistan.
Den verkar mycket bra.

En sak som är väldigt skönt är att värken har gått tillbaka i nacken igen.
Menshelvetet har släppt greppet om kroppen, och hormonerna har stigt i kroppen.
TACKAR GUD för det, det är så djävla skönt.
Nu ska jag se klart filmen, sova och imorgon ska jag ha en egen dag.
All by my self.
Vi ses då.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0