Vill orka...

Nu MÅSTE jag börja lära mig en sak:
Jag blir uttröttad på ett helt annat sätt än förut.
Jag vet att jag skriver det ofta här "att jag måste ta det lugnt" men det går väl sådär...
För det finns ju alltid något att pula med, alltid något ärende att göra, alltid någon att umgås med, alltid....
Alltid något liksom.

Det kan tyckas ibland som att man inte gör ett smack på dagarna, men bara att umgås tar på min krafter nuförtiden.
Jag vet inte:
Är det ÅLDERN eller är det nacken?
Har kroppen börjat tappa fart naturligt eller vad...?
Jag är så djävla van att orka så mycket, och när jag har ångan uppe då kör jag i 190...
Även om det är lugnare 190 nu.

Men så kommer dagar som denna...

Jag vaknar och är så trött så jag nästan smäller av.
Jag har haft full speed i flera dagar, umgåtts mycket och jag är helt slut.
Tur att dagar som denna finns då, när jag bestämt mig för ensamtid och bara få vara hemma själv och fixa lagom.
Men då kommer jag till den brännande frågan igen:
Det är ju DÅ jag VILL ORKA.
Det är ju då jag vill ha ytterligare 190 järn i elden.
För att...?
För att jag bara ÄR SÅN!
Jag blir inte klok på mig själv.
Men idag ska jag bara ta det lugnt då, för jag har inget val.
Sen ska det ju bli regn också, så det passar ju bra.
Ingen sol som kan locka ut en på långpromenader.
Jag måste försöka anpassa mig till min lite TRÖTTARE kropp.
40-års kroppen

Nåväl, jag har EN sak jag MÅSTE ta tag i iallafall och det är min HEMSIDA!
Min gamla kommer snart läggas ner, så jag har ett uppdarg av mig själv att ha lite tålamod att pula med det.
Det gick ju lite si och så med det när jag startade upp den, men jag MÅSTE fixa det.
Och...
Jag har bestämt mig för att spendera lite pengar på hemsidan, för jag kan inte ladda upp så mycket bilder annars.
Jag har alltså inte så mycket VAL egentligen heller då, kan man kanske säga.
Men den är ju FIN och fräsch ändå, så det kanske är värt det.
Jag tror det blir så.
Nu ska jag starta upp dagen med en dusch, jag LÄR väl återkomma lite senare.
Det blir mycket datatid idag.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0