Jag börjar snart spela läpp...

Sjukt trött.
Jag har haft lite för fullt upp sen i fredags...
Sovit för lite inatt, jag känner mig som sagt sjukt trött.
Mötet idag blev en liten positiv överraskning och en ganska dålig.
Man orkar knappt bry sig längre, man bara konstaterar typ.

Mamma och sonen mötte upp mig på Atterdags när jag var klar med mötet.
Vi skulle handla och jag sa till sonen:
Det blir pastasallad till middag, välj själv vad du vill ha.
Han blev överlycklig och valde allt gott han kunde komma på.
Bara ETT PROBLEM...
Han valde fel kombination av ingredienser.
Smakerna GIFTE sig inte så bra ihop.
Toppen...
Då var vi alltså DÄR igen...
En mat-återvändsgränd.
Äcklig mat, och matgnäll vid matbordet.
Hur är det möjligt?
It is a NO WIN situation.
Ladidadidaaaa...
Jag börjar snart spela läpp.
Jag tror ta mig tusan att jag bara ska laga FLÄSKFILÉ, pommes och BEA-SÅS, och så ska sonen och sambon få äta det dag ut och dag in...
Tills dom spyr av att bara känna lukten!
Då kanske dom kanske skulle uppskatta en smarrig levergryta med lingongräddsås som OMVÄXLING!!!!!
Herregud.

Vi har sett film här ikväll.
Sambon valde, och den skulle vara från 7 år.
Bara det att ibland borde det kanske vara LITE högre åldersgräns, för även om det var en skämtfilm...
Så var det vuxenskämt.
Men vi såg "The other guy´s".



Ja, och jag får lov att säga att jag skrattade mycket, väldigt mycket.
Vi skrattade alla tre, väldigt, väldigt mycket, fast sonen fick blunda vid VISS DIALOG.
Nästan hela filmen faktiskt, magmusklerna har fått sig en rejäl träning.
Det var en film med BÅDE TÖNTHUMOR och smart humor.
Och det gifte sig väl ihop.
(till skillnad från sonens pastasallad ;)
Jag kan rekommendera den om man vill slippa gå på gym och göra magisar och bara träna hemma i soffan, om man vill skratta gott, om man vill se Will Ferrell ÄNTLIGEN få göra en roll som han är värd som komiker om man vill se en annan sida av Mark Wahlberg!
En positiv överraskning.

Nu ska jag se Leif GW Persson, idag är det "Da Costa"-mordet.
Jag vill höra vad Leffe har för åsikt i fallet.
Han tror ju typ ALDRIG att det är dom som varit MISSTÄNKTA för brotten som gjort det.
Men VEM har gjort brotten då Leif?
Lös fallen då för tusan.
Nu får jag se OM han tror att det är "Allmänläkaren" och "Obducenten" som gjort det i Da Costa-fallet.
Eller inte.
Jag tror att Leif tror: INTE.
Han får sveriges poliskår att framstå som KLING och KLANG i program efter program.
Jag tror Leif har lite rätt i det, om jag ska vara ärlig











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0