Min moderliga insikts-kommentar...

Startar upp med en bild från igår...
Syjuntan in action.



Närmast min lilla "virklärling", övar sig på mormorsrutor så det står härliga till.
Och finns det egentligen något härligare, tacksam och enklare att göra än mormorsrutor?









Jag kan typ aldrig se mig mätt på färgkombinationer och explosioner som kan uppstå i mormorsrute-verk.
Själv ska jag nog slänga ihop ett par mormorsrute-tofflor.
Jag blev så sugen.

Så fick jag TULPANER av "Tant Grön" igår.
Vi har nämligen, förmodligen döpt vår junta till "Tant Brun, Tant Grön och Tant Gredelin-juntan".
Två av oss har har iallafall det, Tant Grön och jag.
Själv är jag Tant brun.
Fast jag kanske vill vara Tant Gredelin nu när jag tänker efter...
Hon ser lite tjusigare ut än Tant Brun.



Nåväl, strunt i mitt svammel om gamla sagofigurer och mitt nya alter ego, tulpanerna var det...



Ja, här kommer jag med en BLOMBILD igen, men jag blir så glad när jag får blommor och fattar inte varför jag inte köper det lite oftare till mig själv...?

Det gör mig så glad bara jag SER att jag har blommor på bordet.
Att notera till mig själv:
1. Köp mera snittblommor!
När jag har råd iofs...
Men en gång i månaden skulle jag väl kunna unna mig det.
Och nu ska jag NJUTA av dessa tulpaner som bara tusan.

Sonen har kommit iväg till skolan, idag var det trögare än vanligt.
Vi höll honon väl vaken igår
Men det verkade inte vara så mycket skolajobb idag, det skulle bli museum och lite utflykt tror jag.
Han hade på sig dom nya jeansen, dom satt perfekt.
När han tog på sig "dom RELATIVT nya" tröjorna som jag köpte i julas...
Märkte jag att dom glipade vid magen, dom börjar alltså REDAN bli FÖR KORTA.
Jag noterade till mig själv:
1. Storlek 164 fast lika bra 170...
Byxor 164 och tröjor 170.
Snart, förmodligen nästa år, har han väl avancerat till HERRAVDELNINGEN.
Shit...
Är min moderliga INSIKTS-KOMMENTAR!

Jag är klar med allt här hemma, om en liten stund ska jag gå ut och köpa present till mamma, hon fyller år imorgon.
Present till sonen.
Så ska jag köpa ett par nya vårskor, ett par "mittemellan" skor.
Inte för tunna och inte för varma.
Mina fårskinnsfodrade boots som överlevt en tredje säsong, kommer nu åka på soptippen snarast.
Jag tål inte se dom, än ta på mig dom...
Så idag blir det SAYONARA BOOTS!
Lite senare ska jag på möte med jobbet, DET ska bli intressant.
Jag återkommer.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0