Råttfärgade vägbanan är borta...

Så var lägenheten lite renare och jag...



... har tonat bort den råttfärgade vägbanan jag hade i mitten av min skalle!
Nu är jag HELT blond igen.
Nya kläder kräver en lite piffigare Madde!
Jag känner att "Carrie-Madde" har klivit ur sin vintergarderob igen, Vår-Fresh liksom 

Har hamnat i soffan och ser "Gandhi".
Den var jag på Roxy och såg, på premiären typ 1982.
Då gick jag och såg en tre timmars film för att mina två ballaste kusiner hade bjudit med mig.
Jag tackade ja på stående fot utan att ha en aning om vem Gandhi var, men jag avgudade mina äldre kusiner och att bli medbjuden på en film med dom...
DET VAR STORT!
Men filmen var LÅÅÅÅÅÅÅÅÅNG.
Och Gandhi var väl knappast en film för en 11-åring, vilket jag var då.
Det var lite för politiskt och ogreppbart.
Men jag var ju med mina kusiner, och DET var viktigare än filmen.
Nu ser jag den igen och FÖRSTÅR.

Nu ska jag då ÄNTLIGEN nominera några bloggar som jag ger...
 
Liebster Blog award!
Jag har valt från min lilla lista:

1. VitaHusEtt!

Och HÄR kan jag just nu inte få in rätt adress för det kommer upp en helt annan SIDA än den som ska komma upp när jag skriver in länkadressen.
Ni får kolla under LÄNKAR istället och klicka där!

2. Jultorpet skapar  http://jultorpet.blogspot.com/

3. Brodösens blogg  http://www.broderi-karin.blogspot.com/

Jag väljer dom här tre för att jag tycker att dom är BRA, intressanta, mysiga och skriver ofta.
Jag skulle ha valt "Livet efter 70" och Ingrid också, om jag inte fått min nominering av henne.
Jag hade även valt "Pa Sveien" men hon har precis slutat blogga, och Tovisens blogg, men den är lösenordsskyddad...
Så det får bli dessa ovan!

Nu ska jag göra lite kaffe och äta något till lunch.
Pyssla lite mer med min hemsida, har lagt upp en NY-PIMPAD sjal...
Återkommer.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0