Fått mitt porträtt målat...

Hemma igen efter mitt jobbdygn!

Och här har febern stigt till oanande höjder.
Just nu sitter jag och förbannar det här med att ha ätit den där rosaceamedicinen i ett helt år...
Mitt IMMUNFÖRSVAR är så kört i botten så det är inte klokt!
Jag blir ju dålig bara av att någon nyser på andra sidan stan.
Men, men, jag klarade av att jobba och faktiskt hålla igång en hel dag igår ändå.
Och det är lite konstigt, men jag får ett adrenalin-påslag som gör att jag bara kan köra på.
Och jag har ork och fart.
Fast idag...
Har jag däckat fullständigt!

Jag skulle på MEDARBETARSAMTAL efter jobbet idag, men jag skickade ett sms till min chef att hon skulle höra av sig när hon kom till jobbet.
Hon ringde direkt.
Det kändes helt omöjligt med denna febern att GÅ till Omsorgshuset, sitta på medarbetarsamtal och sen GÅ hem därifrån.
Det ligger ju på andra sidan stan, och med "Ett friskt jag" är ju det en fis i rymden.
Men idag...
No way José!

Och nu är jag hemma, helt slut.
Jag ska vila i dagarna två.

Inte nog med att jag förärades med den där bloggawarden från Ingrid häromdagen...
Nu har jag även fått äran att få mitt porträtt målat...



Så likt mig så det är inte klokt...



Denna lilla konstnärsvän till mig, fångade mitt utseende ner på duken på ca 15 minuter, och fick till denna tavla.
Jag blir sjukt impad!

Själv tröttnade jag på den där musselsjalen som jag harvar lite på då och då i 8/4 garn igår.
Jag stack emellan med ett par FUSK-STRUMPSKAFT.
Alternativt korta benvärmare.
Jag har ju köpt nya vårkängor och ville ha något som värmer lite upp på benen än ett tag till.
Jag har ju alltid raggsockor på mig annars, men vill inte förstöra mina nya skor.
Alltså gjorde jag ett par virkade fusk-strumpskaft.









Jag blev nöjd, dom matchade färgen på kängorna som är lite grön/brun/beiga!
Värmer lite upp på benet och spräcker inte sönder dom nya kängorna.
Gjorde dom i beige/melerat ULLGARN.
Tog mig två timmar när vi såg på tv igårkvälls.
Nu måste jag ta en dusch.
Sen kommer jag tillbaka.
Känns som om att det är jag och datorn som har en date idag.











Kommentarer
Postat av: Kristina

Snyggt med strumpskaften, verkligen! :-)

2011-03-25 @ 15:46:20
URL: http://jultorpet.blogspot.com/
Postat av: Bloggaren Herself

Tack, ja dom är sköna också!! :D

2011-03-25 @ 16:09:03
URL: http://stickqvick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0