Från Stalin till Åsa-Nisse!

Vaknade och trodde att jag vaknade i vanlig tid...
07.30.
Men tv´n berättade att klockan var 08.30, jag hade glömt ställa fram klockan.
Nu har jag morgonfixat, frukostat och sonen har åkt iväg till fotbollen.
Och när jag väckte honom idag, så gick jag direkt ut i köket efter väckningen.
Då hör jag:
"Mamma, jag vill ha en morgonpuss...
Och en kram."
?
Oj!
Jag störtade direkt in i sonens rum och supergosade.
Herregud, det gäller att passa på för tusan, när han BER om det!

Igår mätte vi honom...
161 ½ cm över jordens yta.
Jisses.
Hörde jag KNAK eller...?

Jag ska snart förberdeda lite minipajer, det blir jordgubbar i några och äpplenkanel i några.
Och så blir det något mer...
Vet inte VAD ännu bara.
Duka bord, och sen kan gästerna bara komma i eftermiddag.

I Japan går det verkligen åt helvete.
10 miljoner gånger högre strålning i luften än normalt.
"Mycket allvarligt", citeras det...
YOU THINK????
Jag får en domedags-känsla av Japantragedin.
Huva!!!!

Så såg jag en kort intervju med Håkan Juholt idag.
Och jag får en liten ÅSA-NISSE-känsla av honom nu.
När man hör honom prata så är det ju Åsa-Nisse direkt.
Stalin-mustashen till trots.
Fast hade inte Åsa-Nisse mustasch också...?





Jo, se där ja...
Båda Åsa-Nissarna har/hade mustasch.



Ja, då får vi väl se om Håkan går åt Stalin-hållet eller Åsa-Nisse hållet i sin politik.
Eller kanske någonstans mittemellan
Återkommer, för nu ska jag fixa med lite bakning.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0