Present till min lilla 1½-åriga bästis...

Jag är hemma, kom hem ganska sent idag.
Var tvungen att gå förbi apoteket och hämta medicin, och det var SVINKALLT!!!
Det skulle ju vara PLUSGRADER...?
Eller?
Jag hade inga långkalsonger eller skidbyxor med mig idag, det var ju PLUSGRADER igår.
-2, blåst och känseln i mina ben försvann.
Det var en lång väg i kylan att gå "genvägen" förbi apotekt i bara jeans kan jag säga.
Nära TORTYR också.
Men nu är jag hemma, värmefläkten på, kaffe i magen...
Jag är nära UPPTINING.

Igår gjorde jag en liten present till min lilla 1½ åriga bästis.
Hon ska få en...



En liten poncho till våren och sommaren.
Tog mig 2½-3 timmar igårkvälls när jag och Chifen satt och såg på tv, perfekt snabbprojekt.
Så kom jag på...
Att det kanske inte var så smart med GRÄDDVIT poncho när jag kommit till hälften.
Jag hade nämligen det karamellrosa garnet med mig också, som blomman är gjord av.
Och tänkte att det kunde bli en fin/fräck färg till lilla Sunshine, för hon är mörk.
Men så föll jag in i ett PLUTTENUTT-gulligull-mood och tyckte att hon skulle ha gräddvitt.
Bara det att i efterhand kom jag på att gräddvitt kanske inte är så SMART till en 1½-2 åring!
Fast skitsamma, jag kan göra en i OÖM-färg också, hon får den här och slita den med hälsan.
Det går förmodligen ganska fort

Nu ska jag byta på kaninen för det gjorde inte sambon igår...
Han GLÖMDE det.
Hur man nu kan GLÖMMA en sån sak när man går hemma och drar en hel dag, ledig som han var.
Förmodligen GLÖMDE han att ge stackarn MAT också, för Leo sprang fram till mig så fort jag satte foten i köket och började nafsa på min toffel.
Hungrig?
Jomenvisst.
Så jag ska byta i buren, ringa sonen, ta en dusch och tina upp lite till...
Återkommer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0