Morgonstund har guld i mun....

Morgonstund har guld i mun.
Fast kanske inte just idag.
Jag vaknade LITE FÖR TIDIGT för sambon snarkade.
Jobbigt.
Jag har nog fortfarande inte fått upp ögonen fastän jag varit vaken i en halvtimme.
Men...
Det är SOL i öster och det ska bli plusgrader så SÅ illa kan det ju knappast bli.
Rask promenad till jobbet så här jag nog på topp!

Har beslutsångest för vilket garn jag skall ta med mig idag.
Och insåg att jag nog inte har NÅGOT garn här hemma som jag är nöjd med.
Lite samma syndrom som det där med att ha en garderob full med käder med ändå inte ha något som passar.
Jag har ju en massa fina garner, men jag vill ha något som är FINARE typ.
Jag var och tittade på garner igår som var samma garner som använts i ponchon som jag vill göra.
SUPERFINA garner o superläckra färger, bara ett problem:
Dom var SUPERDYRA också!
Ett garnnystan på 25 gram kostade 79 kr.
Och när jag räknade ut att jag behövde 10 nystan...
Ja, ni förstår, 79 x 10 = 790 kr.
Då skulle ju den där ponchon bli SVINDYR.
Jag skulle inte ha råd att ha en sån själv, och jag tror knappast kunderna skulle vilja köpa när det hamnar över tusenlappen.
Då blir det ingen rotation på försäljningen direkt!

Och då ville jag gärna ha Drops/Vivaldi garnet, bara ett problem där ju...
Hon som sålt märket här i stan kommer inte göra det längre, och dom färgerna hon har kvar hemma är inte intressanta.
Då är det bara Slite eller Hemse som återstår.
Och HUR tar jag mig dit?
Suck.
Flyger kanske...
Nu ska jag hoppa i duschen, vi ses imorgon!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0